همکاری 6300 مشترک کشاورزی در طرح توزیع پیک توزیع برق در استان مرکزی / صرفه جویی 173338 مگاوات ساعت برق با کاهش پیک بار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمد الله پدر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی صبح امروز در مراسم تجلیل از همرزمان کشاورزان در پیک مصرف برق در تابستان 1400 و در جلسه توجیهی جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کشاورزی4 6 گفت: مشترکان کشاورزی با 23 میلیارد ریال جایزه مشارکت در طرح های پیک، توزیع برق استان مرکزی را دریافت کردند.

وی بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل کاهش مصرف برق مشترکان، وزارت نیرو به شرکت های توزیع برق از جمله تفاهم نامه ای با کشاورزان ابلاغ کرده است، افزود: کشاورزان می توانند در ساعات اوج مصرف برق به ویژه در تابستان از 13:00.” تا 17 خرداد از 15 لغایت 15 شهریور ماه با خاموش کردن موتورهای پمپاژ چاه های مزرعه به مدت چهار ساعت در زمان پیک مصرف، از 20 ساعت باقی مانده برق به صورت 24 ساعته استفاده خواهند کرد. روز، رایگان

آل داد با بیان اینکه مشترکان چاه های کشاورزی موظف به رعایت توان و انرژی مندرج در پروانه بهره برداری معتبر هستند، افزود: نرخ تعرفه مشترکان کشاورزی با مازاد برق یا مصرف تغییر می کند، افزود: نرخ آبونمان تغییر نکرده است. در محدوده مصرف قرارداد و فقط برای مشترکینی که از مدت قرارداد تجاوز کرده اند اعمال می شود.

وی افزود: در برخی موارد 30 تا 40 درصد قبض برق به دلیل مصرف بالای انرژی در موتور است که به سادگی با نصب خازن مناسب از پرداخت هزینه ها جلوگیری می شود.

آل داد با ابراز خرسندی از همکاری کشاورزان با طرح های تشویقی برای همکاری در برنامه های مدیریت مصرف در تابستان امسال، گفت: همکاری مشترکان کشاورزی در طرح های پیک تابستان امسال با صرفه جویی 17 هزار و 338 مگاوات ساعت در پیک بار و پرداخت 23 میلیارد ریال. پاداش برای شرکت در آنها.”

وی با اعلام تغییر تعرفه برق مصرفی کشاورزان استفاده کننده از منابع آبی مجاز، افزود: از ابتدای بهمن ماه سال جاری مصرف برق بیش از حد مجاز بوده که شامل استفاده از ویلا، کارگاه و اهداف غیرمرتبط در کنار چاه می شود. با هزینه تحویل محاسبه و دریافت می شود.

در این جلسه در پایان این مراسم از کشاورزان همکاری کننده در طرح های توزیع برق استان مرکزی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید