افزایش 5 درصدی مصرف برق در استان مرکزی / پیش بینی 1350 مگاوات پیک برق در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرادی معاون بهره برداری و دیسپاچر شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی از افزایش 5 درصدی مصرف برق در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: میانگین بار مصرفی برق استان از ابتدای امسال تاکنون 842 مگاوات بوده در حالی که میزان بار مصرفی در مدت مشابه. پارسال 798 مگاوات بود.

وی بابیان اینکه طبق پیش بینی ها در تابستان امسال مصرف برق در استان به 1350 مگاوات افزایش می یابد که 30 درصد آن مربوط به بار سیستم های سرمایشی است، افزود: آب و دمای راحت کولرهای گازی بین 24 تا 25 درجه سانتی گراد موثر است. اثر نقشی در کاهش مصرف انرژی دارد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه طرح های عملیاتی برای عبور از قله در حال انجام است، افزود: پیگیری خرید 150 کلید قطع و وصل از راه دور، تجهیز 32 سوئیچ موجود به سیستم های کنترل و کنترل از راه دور. از جمله اقدامات انجام شده توسط مشترکین تحت تعقیب در استان است.

وی گفت: 777 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنها از 18 هزار و 249 ترانس و 21 هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

مرادی خاطرنشان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیر ضروری و استفاده از دیزل ژنراتور در صنایع و ادارات در ساعات اوج مصرف از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید