افزایش مصرف گاز صنعتی زنجان را قطع کرد / کاهش یک درجه ای دمای خانه باعث صرفه جویی 6 درصدی در مصرف گاز شد

ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802753

رئیس شرکت گاز استان زنجان گفت: افزایش مصرف گاز به دلیل سرمای شدید هوا در 24 ساعت گذشته باعث شده است تا گاز برخی از صنایع را تعطیل کنیم و از سوخت دوم برای تولید استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم سلیمانی نژاد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به کاهش دما و سرما در استان زنجان گفت: مصرف گاز در استان نسبت به روز گذشته 300 هزار مترمکعب افزایش و مصرف به 11 میلیون و 600 هزار مترمکعب رسید.

وی خاطرنشان کرد: این امر باعث شده است که گاز برخی کارخانه ها و شرکت ها را برای استفاده از سوخت دوم متوقف کنیم.

سلیمانی نژاد گفت: اگر شهروندان واقعاً دمای رفاهی 18 تا 21 درجه را رعایت کنند مشکلی برای صنایع و ادامه تولید و گاز نیز حل می شود.

رئیس شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه هدف گازرسانی به منازل است، افزود: اگر شهروندان دمای منازل خود را یک درجه کاهش دهند 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی می کنند.

وی گفت: متاسفانه دمای آرامش و رفاه در بین ایرانیان بین 26 تا 27 درجه است.

سلیمانی نژاد گفت: در صورت کاهش مصرف گاز و تنظیم دما بر روی آسایش (18 تا 21 درجه)، هر دو هزینه کاهش می یابد و این امر به اقتصاد خانواده کمک می کند و همه را از این نعمت بهره مند می کند و از سرمای زمستان لذت می برد. “

وی با بیان اینکه همکاران شرکت گاز استان زنجان به صورت 24 ساعته و 24 ساعته مشغول به کار هستند تا حتی یک دقیقه گاز یک منزل مسکونی قطع نشود، خاطرنشان کرد: تغییرات مصرف گاز از شهریور ماه اعلام شده است. . که مردم باید این را در نظر بگیرند تا هزینه مصرف گاز افزایش پیدا نکند.

سلیمانی نژاد با اشاره به تهویه مطبوع مصرف گاز در کشور گفت: اقلیم 1، 2 و 3 در گام اول به ترتیب می تواند 250 و 200 متر مکعب گاز مصرف کند.

وی تصریح کرد: شهرستان های ماهنشان و ابوبر در اقلیم 2 و سایر شهرستان های استان زنجان در اقلیم 1 قرار دارند.

رئیس شرکت گاز استان زنجان درباره علت تعطیلی گاز صنعتی گفت: تابستان امسال با صنایع سوخت رسانی دوم مکاتبه کردیم.

وی با بیان اینکه قرارداد شرکت گاز با واحدهای تولیدی و صنعتی گازرسانی به مدت 8 ماه از سال بوده و باید تا 4 ماه آینده آماده استفاده از سوخت دوم باشند، افزود: او مشکل داشت و ما نکردیم. گاز آنها قطع شد اما سرمای فعلی زنجان گاز را مجبور به قطع گاز توسط واحدهای صنعتی کرد و گفته می شود اطلاعات مذکور ارائه شده است.

سلیمانی نژاد با تاکید بر اینکه تعطیلی گاز صنعتی مختص زنجان نیست و یک دستورالعمل ملی است، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل ملی عمل کردیم و البته تعطیلی گاز صنعتی نیز پهنه بندی شده و واحدهایی مانند فولاد، روی و آن. معامله با فلزات قطع خواهد شد.» اما کارخانه های مواد غذایی و سایر کالاها به سوخت نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید