مصرف گاز به نقطه هشدار رسید/ شرکت ملی گاز: مردم صرفه جویی می کنند

مصرف گاز به نقطه هشدار رسید/ شرکت ملی گاز: مردم صرفه جویی می کنند

روز جدید : آمار مصرف گاز نشان می دهد که در این زمینه به یک نقطه هشدار رسیده است و همانطور که مسئولان گفته اند میزان مصرف گاز در مدت مشابه نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است که این امر لزوم توجه به مدیریت گاز را نشان می دهد. مصرف

علیرغم اینکه اکنون با اتمام تعمیرات اساسی پالایشگاه ها بیش از 800 میلیون مترمکعب گاز فرآوری شده و وارد شبکه سراسری می شود، همچنان در گاز عدم تعادل انرژی داریم که نشان می دهد الگوی مصرف درستی وجود ندارد. در این منطقه.

مصرف گاز خانگی در زمستان سال گذشته 650 میلیون مترمکعب در روز و یک رکورد غیرعادی اعلام شد، این میزان در واقع سه یا چهار برابر مصرف استاندارد جهانی است که نیاز به مدل مصرف صحیح دارد.

کاهش صادرات گاز

به گفته محمدرضا جولایی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امسال سرما زودتر شروع شد و مصرف گاز به شدت افزایش یافت. یعنی از سه هفته پیش که بارندگی ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، شاهد افزایش 100 درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال 1399 بوده ایم و این در حالی است که پیش بینی ها حاکی از کاهش دو درجه ای دما نسبت به سال گذشته است.

به گفته وی، با اتمام تعمیرات، ظرفیت فرآوری گاز را به حداکثر رسانده و حدود 4 میلیارد مترمکعب را در دو مخزن ذخیره سراجه و شوریجه ذخیره کرده ایم و آماده ورود به فصل سرما هستیم.

ژوئیه صادرات به عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان را از تعهدات صادراتی ایران برشمرد و توضیح داد: ما صادرات را تا حد امکان کاهش می دهیم، اما نباید فراموش کرد که اکنون به عنوان تامین کننده قابل اعتماد گاز به دنیا شناخته شده ایم و اگر امتناع از در صورت انجام این کار، پیامدهای رفتار ما در بحث بین المللی ما را از لیست تامین کنندگان گاز قابل اعتماد در منطقه خارج می کند.

ما به حمایت مردم نیاز داریم

محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز نیز در این خصوص گفت: میزان مصرف گاز روز جمعه در بخش خانگی و تجاری به 372 میلیون مترمکعب رسید و باید گفت از زمان شروع فصل سرد مصرف گاز هوشیار و مردم باید به مدیریت مصرف توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت میزان مصرف و صرفه جویی در گاز، تاکید کرد: لازم است همه مشترکان نسبت به این مهم حساس باشند. به دما از 18 تا 21 فکر کنید، در داخل خانه از لباس های گرم استفاده کنید و برای غلبه بر این چالش با شرکت گاز همراهی لازم را داشته باشید.

هیچ محدودیتی برای صنایع اعلام نشده است

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز، هر چه میزان صرفه جویی بیشتر باشد، سود بیشتر می شود، زیرا با افزایش مصرف، محدودیت ها به سمت صنعت و تولید منتقل می شود و در واقع اثر این بی رویه مصرف در همه ابعاد قابل مشاهده است. .

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون محدودیتی برای صنایع یا نیروگاه ها اعمال شده است، گفت: سبد سوختی برای نیروگاه ها در نظر گرفته شده که از سوی وزارت نفت اعطا شده است و تاکنون محدودیتی برای صنایع ایجاد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید