هیچ یک از استان های کشور گازرسانی قطعی ندارند/ مردم باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند

ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801288

وزیر نفت مردم را به استفاده بهینه از گاز دعوت کرد و اعلام کرد: با تلاش همکاران در هیچ یک از استان های کشور با کمبود گاز و مشکل تامین سوخت صنایع مواجه نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی امروز پس از بازدید از مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: امروز در بازدید سرزده از این مرکز در جریان روند تولید گاز در کشور قرار گرفتیم.

وی میزان تزریق گاز شیرین در خطوط سراسری کشور را 840 تا 850 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش ارائه شده امروز، روزانه بیش از 580 میلیون مترمکعب گاز در صنایع خانگی، کوچک و صنایع کوچک مصرف می شود. حمل و نقل و بیش از 125 میلیون.«متر مکعب گاز به نیروگاه ها می رسد.

وزیر نفت گفت: حجم گازرسانی به نیروگاه ها در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است که نه تنها مصرف سوخت مایع را کاهش داده، بلکه به محیط زیست نیز کمک کرده است.

اوجی با بیان اینکه با تلاش همکاران در یکی از استان های کشور با کمبود گاز و مشکل تامین سوخت صنایع مواجه نشده ایم، افزود:

وی به کاهش شدید دما در 21 استان کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه شبکه گاز کشور هم اکنون پایدار است، خاطرنشان کرد: آذرماه سال گذشته نیروگاه ها به دلیل کمبود سوخت تعطیل شدند اما امسال این اتفاق رخ نداد.

برداشت 25 میلیون متر مکعب گاز از ذخایر شوریه و سراج

وزیر نفت حجم تولید از ذخایر شوریه و سراج را بالغ بر 25 میلیون مترمکعب دانست و افزود: گاز نیز در حال تغییر است. ما در حال حاضر روزانه 4.5 میلیون متر مکعب گاز از شمال شرق ترکمنستان دریافت می کنیم و از طریق خط لوله شمال غرب کشور را به آذربایجان تحویل خواهیم داد.

اوجی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چه کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری به صنایع و پتروشیمی ها داده می شود تا ارزش افزوده و رشد اقتصادی داشته باشد، اما جا برای همکاری بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش های خانگی، نیروگاهی و صنعتی بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته است و متأسفانه به دلیل عدم سرمایه گذاری میزان تولید گاز مشابه سال گذشته است، گفت: جنوب با احتساب فاز. میدان 11 و گاز کیش برنامه ریزی شده است و خدای ناکرده تا دو سال آینده میزان تولید گاز افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت 16 مهرماه برای اولین بار از ستاد دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید