صرفه جویی 8 هزار مگاواتی برق بوشهری ها در تابستان گذشته/ تولید رسانه ای موثرترین اقدام برای کاهش مصرف بود


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904655

در میزگردی با حضور مسئولان و کارشناسان مطرح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: تابستان امسال با حمایت مردم استان بوشهر، کاهش ساعت اداری و قطعی برق چاه های کشاورزی شاهد کاهش 8 هزار مگاواتی برق بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ استان بوشهر یکی از مناطقی است که در بسیاری از فصول سال به دلیل شرایط اقلیمی با مشکلات زیادی در نگهداری زیرساخت ها مواجه است. یکی از این مشکلات تامین و نگهداری تاسیسات برقی است که در فصل گرم سال دچار مشکل می شوند.

با همه این اوصاف تامین و نگهداری صنعت برق در استان بوشهر توانسته به واسطه جوانان فرهیخته و نخبگان انقلاب اسلامی به دستاوردهای بی شماری دست یابد.

از این رو پایگاه خبری سپاس در قالب میزگردی به تحلیل دستاوردهای بیش از 43 سال صنعت برق استان بوشهر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است که در ادامه می خوانید.


خبر خاکستری



صرفه جویی 8 هزار مگاواتی تابستان گذشته با کمک مردم

غلامرضا حشمتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در میزگرد رسانه ای پایگاه خبری و تحلیلی سپاس گفت: یکی از دستاوردهای برجسته دولت مردمی آیت الله رئیسی، انتقال پیک مصرف به فصل تابستان بود و در این راستا، خاموشی کمتر از تعداد انگشتان بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان صنعت برق معتقدند در فصل تابستان 15 هزار مگاوات کسری برق داریم، گفت: با برنامه ریزی منظم در وزارت نیرو و حمایت دولت انقلاب، هماهنگی قوای سه گانه انجام شد. و با شناسایی ظرفیت کاهش مصرف و تولید برق سعی شده است تا قطعی برق خانوارها به حداقل برسد.

حشمتی ادامه داد: دشمنان و رسانه های بیگانه منتظر ایجاد نارضایتی عمومی در حوزه برق بودند تا به اهداف شوم و توهین آمیز خود برسند. الحمدلله تمام نقشه های شومشان نقش بر آب شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: در استان بوشهر ظرفیت هایی که می تواند در تولید برق و همچنین کاهش مصرف برق کمک کند شناسایی شده و تمامی برنامه های کارشناسان برای عبور موفقیت آمیز از شرایط پیک تقاضا اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان در مصرف بهینه 8 هزار مگاوات برق صرفه جویی شد، گفت: ادارات نیز به دلیل کاهش ساعات خود در مدیریت مصرف بسیار کمک کردند و در ساعات پیک مصرف برق قابل توجهی بودیم.


خبر خاکستری



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: صنعت برق جمهوری اسلامی ایران تابستان سال 1401 را در حالی سپری کرد که در کل کشور در زمینه تولید برق خانگی با کمبودی مواجه نبود و هیچگونه قطعی در طول این مدت رخ نداد. این چند مورد گاهی اوقات به دلیل مشکلات شبکه و حوادث رخ می دهد که در اسرع وقت توسط تیم حادثه حل می شود.

حشمتی با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین مدیران و اصحاب رسانه در سطح استان وجود دارد، گفت: استاندار بوشهر، یگان های نظامی و سپاه کمک زیادی به کاهش مصرف برق کردند و این عوامل باعث شد تا بتوانیم با موفقیت بر مشکلات غلبه کنیم. اوج مصرف بودن


سطح تولید برق در استان بوشهر مثبت است

وی تصریح کرد: در سال های اخیر در حوزه تولید رشد داشته ایم، نیروگاه اتمی بوشهر بین 1000 تا 1200 مگاوات برق، نیروگاه عسلویه نیز 1200 مگاوات و نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه 500 مگاوات برق تولید کرده است. مگاوات برق در اوج تابستان.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه مصرف استان بوشهر در پیک مصرف بین 2000 تا 2200 مگاوات است گفت: تراز تولید این استان مثبت است و بیش از 80 درصد مصرف برق در بخش داخلی است.

حشمتی خاطرنشان کرد: در بخش های کشاورزی، خانوار و… سال گذشته 6000 کنتور قدیمی با کنتورهای هوشمند تعویض شد.


خبر خاکستری


هیچ روستایی در استان بوشهر بدون برق نیست

ناصر صدیق کارشناس برق نیز در میزگرد تخصصی پایگاه خبری تحلیلی سپاس اظهار داشت: قبل از انقلاب بسیاری از روستاهای استان بوشهر از شبکه برق رسانی محروم بودند اما امروز شاهدیم که روستایی در استان بوشهر وجود ندارد. یا سایر نقاط کشور که مشکل برق دارند.

این کارشناس برق با بیان اینکه 619 روستای بالای 10 خانوار در استان بوشهر برق دارند، گفت: برخی روستاهای زیر 10 خانوار برق دار هستند و مابقی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت برق استان بوشهر است. جمع آوری خواهد شد.


خبر خاکستری

صدیق با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در حوزه برق حرفی برای گفتن دارد، افزود: بر اساس آمار، دفعات قطعی برق در استان بوشهر به 200 دقیقه در سال رسیده است و از این حیث شرکت برق بوشهر جزو برترین ها است. 7 شرکت در کشور امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 175 دقیقه برسد.


تولید محتوای رسانه ای نقش موثری در کاهش مصرف داشته است

پرویز فرزین پور مدیر روابط عمومی شرکت برق استان بوشهر در این پنل کارشناسی گفت: بیش از 80 درصد مصرف برق در حوزه خانگی است و این موضوع نیازمند آگاهی از فرهنگ مصرف بهینه در تمام فصول سال است.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در فصول مختلف تولید محتوا می کند و با استفاده از ظرفیت رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه بسیار موثر هستیم.


خبر خاکستری

فرزین پور گفت: پیک مصرف در استان بوشهر از اول خرداد تا پایان شهریور ماه اتفاق می افتد.

مدیر روابط عمومی شرکت برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: 516 هزار مشترک برق داریم که از این تعداد 420 هزار مشترک در حوزه خانوار است و 35 درصد از مشترکان استان حداقل یک بار در سال از مشوق های شرکت برق استفاده کرده اند. محل پس انداز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید