فروش حدود 2.5 میلیارد تنی صنایع دستی استان زنجان در ایام نوروز / چاقو زنجان در صدر خرید صنایع دستی در نوروز قرار گرفت.


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819385

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 68 غرفه صنایع دستی از 25 اسفند 93 تا 13 فروردین ماه سال جاری در استان دایر بوده است، گفت: میزان فروش صنایع دستی در مدت مذکور در استان است. 2 میلیارد و 460 میلیارد تومان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الناز خدایی فرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: در استان زنجان رشته های چاقو، ملیله و عسل از رونق بیشتری برخوردار است و زنجان جزو 5 استان برتر در زمینه صنایع فلزی است. در همین راستا نوروز امسال به منظور تقویت اقتصاد صنایع دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این عرصه، بازارچه های صنایع دستی را در شهرهای مختلف ایجاد کرد که تردد مسافران و گردشگران زیادی داشت.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح نوروزی عملیات در این بازارچه ها از 25 اسفند تا 13 فروردین ادامه داشت، افزود: خوشبختانه با ورود قریب به 80 هزار گردشگر و مسافر به استان، خرید صنایع دستی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 7 بازارچه در شهرستان های طارم، هدبنده، سلطانیه، زنجان و ابهر راه اندازی شده است، گفت: این بازارچه ها شامل 68 غرفه بود که در نهایت به فروش صنعت پرداختند. «دست آنها به 2 میلیارد و 460 میلیون تن رسید، البته هنوز آمار خاصی از میزان فروش مغازه های صنایع دستی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فروش صنایع دستی نیز مربوط به چاقو بوده است، گفت: در حال حاضر بیش از 1500 هنرمند در 800 کارگاه چاقوسازی فعالیت می کنند.

خدایی فرد با بیان اینکه این صنایع دستی علاوه بر استفاده در سفره هفت سین بلکه به عنوان هدیه و سوغات مورد استقبال گردشگران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: سبک چاقوسازی و مسگری هنرمندان این استان است. متفاوت از سایر استان های کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید