نمایشگاه صنایع دستی با 250 غرفه در یزد برگزار می شود / نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان 30 استان در شهر جهانی یزد


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838918

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد اعلام کرد:

موبد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد گفت: سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه تخصصی سنگ ریزه، زیور آلات، حصیر و صنایع دستی سنتی با 250 غرفه از 26 تا 30 اردیبهشت ماه در یزد برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، احمد آخوندی شب گذشته در گفت و گو با رسانه های استانی با بیان اینکه حماسه ورود مسافران به استان یزد در ایام نوروز امسال رقم خورد، گفت: سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، زیور آلات، حصیر سنتی و دست. اولین جشنواره نان بافته و سنتی پخت نان از 16 تا 20 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اولین رویداد ملی صنایع دستی کشور پس از دو سال محدودیت و تعطیلی کرونری، رویدادها و نمایشگاه هایی در این زمینه است که به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار می شود.

مدیر گروه موزه های استان و دبیر اجرایی برنامه های هفته میراث فرهنگی استان یزد در بخشی دیگر از این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش تخصصی و عمومی برپا می شود، گفت: 110 غرفه برای هنرمندان سایر استان ها و استان ها برگزار می شود. 140 غرفه برای هنرمندان وی در حومه شهر خواهد بود تا آثار خود را در زمینه‌های نجاری، نقاشی، نجاری، دست‌بافی سنتی، بافندگی، جواهرات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، کاپو بافی، چاقوسازی، مسگری و… و غیره خواهد رفت.

الهه حکباز الوندی با بیان اینکه هفت سیاه چادر در بخشی دیگر از این نمایشگاه برپا می شود گفت: این سیاه چادرها از استان های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد است.

وی ادامه داد: بیش از 100 برنامه مختلف در این هفته در کل شهرستان های استان در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به دیدار با موزه داران استان، نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه تخصصی کتاب میراث فرهنگی در خانه تاریخی باشکوه، افتتاح موزه آینه و … اشاره کرد. نورپردازی و برگزاری مسابقات «هر خانه ای در شهر موزه است و همچنین برنامه ویژه ای برای حفظ باغ جهانی دولت آباد از مهم ترین این برنامه هاست.

در این دیدار محمدرضا دهگان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی با بیان اینکه این نمایشگاه جنبه اقتصادی برای هنرمندان خواهد داشت، گفت: برخی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه کارگاه های آموزشی و آثار زنده برگزار می کنند و با توجه به «تولید، اشتغال و دانش بنیان» در این نمایشگاه شاهد حضور شرکت های دانش بنیان، خانه های صنایع دستی خلاق و شرکت های محتوا خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد هنرمندان، مجبور شدیم فضای غرفه ها را کم کنیم و چند غرفه را در فضای باز قرار دهیم. یکی از قسمت هایی که در فضای باز برگزار می شود، برپایی 10 غرفه نان سنتی در این نمایشگاه است که «قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار اطلاعات شرکت کنندگان در نمایشگاه بر روی سه پلتفرم مختلف منتشر می شود، گفت: با این اقدام مخاطبان پیش نمایشی از نمایشگاه خواهند داشت، با نگاهی به غرفه ها، می توانند نگاه دقیق تری به نمایشگاه داشته باشند. کابین.

نماینده مردم صنایع دستی در مجلس گفت: این نمایشگاه شامل شب های فرهنگی برای شهرهای مختلف به منظور آشنایی و ارائه بهتر دستاوردهای هر شهرستان به مردم است.

شایان ذکر است: نمایشگاه صنایع دستی از 16 تا 20 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد دایر بوده و از ساعت 17 الی 22 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید