نامزدی پنج شهر استان کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی / مهر اصالت ملی بر 48 رشته صنایع دستی کرمان

ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802027

کاظم حسین زاده گفت: در نظر داریم پنج شهرستان و استان را به عنوان کاندیدای شهر ملی صنایع دستی معرفی کنیم؛ کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی، قلعه گنجه به عنوان شهر ملی حصیربافی، راور به عنوان شهر ملی دستی معرفی شده است. – فرش بافته شده، شهربابک به عنوان شهر ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و راین به عنوان شهر ملی چاقوسازی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم حسین زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به ششمین مرحله ارزیابی مهر اصالت ملی صنایع دستی گفت: در مرحله استانی 200 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 51 اثر به مرحله کشوری راه یافت و در مرحله کشوری 48 اثر موفق به دریافت مهر ملی شدند. اصالت صنایع دستی

معاون صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: زمینه های دریافت شده مهر اصالت ملی صنایع دستی شامل پاشنه دوزی، منبت کاری، کاغذ، زیورآلات سنتی، فیروزه، چاقوسازی، قالی بافی، ابریشم دوزی، چهل تکه دوزی، خودرو، چرم دوزی، چرم دوزی، دستباف است. سفال، حصیر بافی، ابزار سنتی، تراش نگین.

وی در خصوص ضوابط اخذ مهر اصالت ملی صنایع دستی گفت: این ویژگی ها بر اساس اصالت و هویت است و در این راستا کیفیت صنایع دستی سنجیده می شود و همچنین سایر ویژگی ها قابل تولید انبوه است. و امکان سفارشی سازی کار دستی که در کار از مواد طبیعی و محلی استفاده شده و مردم حق خرید دارند.

حسین زاده گفت: دریافت مهر اصالت ملی بر روی صنایع دستی استان فرصتی برای ارتقای کیفی محصولات فراهم می کند و همچنین هنرمندان جوان می توانند برای شهرت بیشتر تلاش کنند و با این اقدام صنایع دستی ما بیشتر عرضه می شود. و کسانی که این جایزه را دریافت می کنند می توانند در زمینه تجاری سازی و برندسازی ادامه دهند.

معاون صنایع دستی استان کرمان گفت: امسال وزارت داوری مهر اصالت صنایع دستی را به 9 منطقه تقسیم کرد. استان کرمان میزبان منطقه سوم شامل استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود و دلیل این امر این بود که استان ها در این مرحله قدرتمندتر شده و خودنمایی می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیئت داوران در مناطق مختلف هنوز نتیجه را به پایان نرسانده اند، خاطرنشان کرد: از 51 اثر ارسالی، 48 اثر مهر اصالت ملی این صنعت را دریافت کرده اند، یعنی بیش از 98 درصد آثار به مرحله داوری ملی، مهر اصالت ملی را دریافت کرده اند.

حسین زاده افزود: خوشبختانه کیفیت صنایع دستی ما نسبت به دوره قبل بهتر شده است زیرا هنرمندان ما در زمینه تجاری سازی و برندسازی فعالیت کرده اند و این نشان دهنده رشد صنایع دستی ما است.

صنعتگر استان کرمان گفت: در نظر داریم پنج شهر استان را به عنوان کاندیدای شهر ملی صنایع دستی معرفی کنیم. کرمان شهر ملی صنایع دستی، قلعه گنجه به عنوان شهر ملی حصیربافی، راور به عنوان شهر ملی فرش دستباف، شهربابک به عنوان شهر ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و راین به عنوان شهر ملی. شهر چاقوسازی پیشنهاد می شود که با دفاع از این پیشنهاد، اتفاق بسیار بزرگی در حوزه صنایع دستی در استان کرمان و به ترتیب این کشور در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید