دوره آموزشی صنایع دستی سبزوار اقتصادی تعطیل شد / هنرمندان صنایع دستی نیازمند حمایت هستند


ساعت: 14:15
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880436

پس از اجرای دستور تخلیه کاروانسرای «فرامز خان» سبزوار؛

هفته گذشته اداره میراث سبزوار دستور تخلیه غرفه های کاروانسرای فرمرزخان را صادر کرد. در بحبوحه افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها، این خبر صنعتگران پیشکسوتی را که سال‌ها در این محل کار می‌کنند، شوکه و نگران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; هفته گذشته اداره میراث سبزوار دستور تخلیه غرفه های کاروانسرای فرمرزخان را صادر کرد. در بحبوحه افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها، این خبر صنعتگران پیشکسوتی را که سال‌ها در این محل کار می‌کنند، شوکه و نگران کرده است. اخبار و گزارش های نگران کننده از تخلیه کاروانسرا و تهدید غرفه داران و بلاتکلیفی این هنرمندان باعث شد موضوع را با جدیت پیگیری کنیم. در این میان سکوت و بی پاسخی مسئولان میراث سبزوار بسیار تعجب آور بود.

ابراهیم دوست، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار در خصوص موضوعات مطرح شده و اتفاقات پیرامون این کاروانسرا گفت: غرفه های کاروانسرا به هنرمندان واگذار نشد و پس از بازسازی و بهره برداری از موزه مردم شناسی در سال 1385 یا 1386. حمایت از هنرمندان و احیای صنایع دستی. غرفه ها به صورت رایگان و بدون پرداخت اجاره در اختیار مردم است.

وی با بیان اینکه این مکان در حال ساخت است و معوقات مربوط به کل اجاره کاروانسرای فرمرزخان از سال 1385 تاکنون در چندین سال پرداخت شده و معوقات در سال های متوالی پرداخت نشده است، برآورد حدود 600 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: از سال تحویل کاروانسرا، مرمت فضای داخلی، سقف و درهای غرفه و تاسیسات برق و موارد دیگر توسط اداره میراث و همچنین موزه واقفین و شهدا انجام شده است. ، که بخشی از موزه مردم شناسی است.

ابراهیم دوست بابیان اینکه با توجه به تجدیدنظرخواهی متولی کاروانسرای فرمرزخان از سال های گذشته، رای دادگاه مبنی بر آزادی و پرداخت معوقات بوده و رای دادگاه تجدیدنظر مبنی بر پرداخت کامل معوقات اعلام شده است. روزانه پرداخت کنید.


سازندگان صنایع دستی نیاز به حمایت دارند

وی در خصوص ادامه کار هنرمندان در این مکان، افزود: پس از تخلیه کاروانسرا و تحویل به متولی، ارزیابی اموال توسط اداره اوقاف و غرفه ها و کاروانسرا به اداره اوقاف تحویل داده می شود. به قوانین جاری.

رئیس اداره میراث فرهنگی در خصوص اینکه کدام میراث فرهنگی برای اختصاص مکان جایگزین مناسب برای هنرمندانی که از کاروانسرا خارج می شوند، برنامه ای دارد، تاکید کرد: متاسفانه میراث فرهنگی جایی برای تامین هنرمندان ندارد..

همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که با وجود اقتصاد کوچک صنایع دستی در سبزوار، سال هاست مسیر فعالیت در تولید، عرضه و آموزش صنایع دستی توسط این گونه افراد مشخص بوده است.

البته میراث فرهنگی، بنیاد یا سایر ارگان های مسئول در این زمینه، قبل از هر اقدامی، حتی اگر قانونی باشد، ابتدا باید رویکردی عادی و محترمانه اتخاذ کنند و مهمتر از آن، برنامه خود را برای تخلیه فعالان و هنرمندان به صراحت اعلام کنند. می ایستد و ضمانت های اجرایی خود را ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید