نمایشگاه‌ها از چرخ‌های صنایع دستی ریسنده پشتیبانی می‌کنند/ کشورهای خلیج فارس و ترکیه مشتریان کامل تبلت‌های صنایع دستی جنوب هستند


زمان: 09:28
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844353

صنایع دستی، ظرفیتی که می تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

حمایت های مردمی و دولتی می تواند عامل اصلی ترویج فرهنگ صنایع دستی و مشاغل خانگی و کمک به فعالان این حوزه برای احیای چرخه اقتصادی کشور با احیای اطرافیان باشد. ایجاد نمایشگاه های دائمی و غیر دائمی اعم از فصلی و هفتگی در نقاط مختلف کشور می تواند به توانمندسازی و حمایت از مشعل های خانگی و صنایع دستی کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; بدون شک به کمک صنایع دستی می توان بهترین آثار ماندگار و چیزهای گوناگون را خلق کرد که آثار ماندگار آن چه در ذهن و چه در وجود فیزیکی با نمونه صنعتی مشابه زمین تا آسمان متفاوت است.
به عنوان مثال می توان به فرش دستباف ایرانی و تفاوت آن با سایر فرش های ماشینی اشاره کرد، هم از نظر تار و پود و هم از نظر درجه استحکام، قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و علاوه بر این مشکلات، ما می توانیم مقایسه ای بین این دو از نظر راحتی مشتری انجام دهیم. البته هرجا که انسان عامل اصلی تولید محسوب شده، ذائقه مشتریان را به خود جلب کرده است، این جذابیت در حال حاضر به شکل گسترده تری تعریف می شود و نتیجه این پیشرفت باید ناشی از شرکت های کوچک و کوچک داخلی باشد.


صنایع دستی یکی از مهم ترین فعالیت های تاریخ است

امروزه تغییر ذائقه افراد در جستجوی کار باعث شده تا همه توانایی های خود را روی صحنه نشان دهند به همین دلیل این اقدام با درآمد قابل توجهی همراه است. سرازیر شدن اندیشه یادگیری و تسلط در خدمات عمومی و جنگ با همزیستی جرقه های ذهنی مثبتی را برای برخی از شهروندان جهانی ایجاد کرده است که یکی از مزایای آن روی آوردن به کار مولد به سبک بومی است.
صنایع دستی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشاغل تاریخ نامید، زیرا با وجود گذشت سال‌ها و حتی قرن‌ها و گسترش صنعت در مقوله‌های مختلف، امروزه صنایع دستی در بازارهای مختلف محلی و حتی بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.


77f1b539 3524 49e7 bad9 78d8d7b3d1ec خبر خاکستری


برگزاری نمایشگاه، حمایت از چرخش صنایع دستی در کشور
امروزه مشاغل خانگی تحت حمایت دولت علاوه بر کاهش بار مالی بر دوش دولت ها، کمک های قابل توجهی نیز به دولت ها کرده اند، چرا که با ورود مردم به مشاغل خانگی و حتی حمایت دولت از بازارهای محلی، سبک جدیدی باعث ایجاد فضای عمومی شده است. تصویر برای دولت در ایجاد مشاغل رسمی و کاهش افق.
استان هرمزگان را می توان یکی از معدود استان های کشور نامید که در سال های اخیر اقدامات خوبی برای حمایت از مشاغل داخلی انجام داده است.
تسلط و گسترش دامنه کار در صنعت صنایع دستی و نوع محصولات خاص و منحصر به فرد در این استان، علاقه مندان بسیاری را به سمت این گونه مشاغل پردرآمد کشانده است.
همچنین حصیر بافی، گلدوزی، برقع، خوس دوزی، سفالگری، سواس بافی، تولید عود و حتی صنایع دستی دریایی، همراه با صنایع دستی خانگی مانند صنایع دستی چرمی، پوشاک سنتی، خدمات دامداری و حتی صنایع غذایی محلی مناسب است. .هر منطقه را می توان نام برد.
اما آنچه می تواند عامل اصلی در ترویج فرهنگ صنایع دستی و مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این عرصه باشد، حمایت از مردم و دولت برای احیای چرخه اقتصادی کشور با جان دادن به این عزیزان است.
ایجاد نمایشگاه های دائمی و غیر دائمی اعم از فصلی و هفتگی در نقاط مختلف کشور می تواند به توانمندسازی و حمایت از مشعل های خانگی و صنایع دستی کمک کند.
در جنوب کشور به ویژه شهر بندرعباس با توجه به ظرفیت های موجود سازمان ها و ارگان های مختلف شروع به کار کرده اند و شاهد ایجاد چنین نمایشگاه هایی هستیم که با استقبال مردم مواجه می شود.


bedf0b5d d4fb 4e41 956c 49e070af510d خبر خاکستری


برگزاری نمایشگاه ها ما را به کسب و کارمان امیدوارتر می کند

فروزان جعفری، ترشی‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ترشی‌سازی را از مادر نوجوانش آموخته است.

این کارآفرین هرمزگانی گفت: در ابتدا محصولات محدودی تولید می کردم و به صورت سنتی در بین مردم محله می فروختم و سپس به پیشنهاد یکی از دوستانم از بسیج سازندگی وام گرفتم و کارخانه ترشی خود را افزایش دادم. من دادم.

جعفری با اشاره به اینکه 10 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کارگاه کوچک خود فعالیت می کنند، گفت: بی شک حمایت و چالش مسئولان و برپایی نمایشگاه ها باعث ایجاد امید روزافزون برای کسب و کار ما می شود.

او می گوید: «اگرچه کارم را با دو نوع ترشی شروع کردم. اما الان انواع ترشی ها را برای سلیقه های مختلف درست می کنیمصنایع دستی هرمزگان به صورت ارثی از بزرگسالان به کودکان آموزش داده می شود

ناصر رهسپار کارآفرین برتر صنایع دستی هرمزگان و مدیرعامل تعاونی صنایع دستی هرمزان کار میناب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه از سال 92 وارد عرصه صنایع دستی شده است، اظهار داشت: در خانواده های هرمزگانی تحصیل در رشته صنایع دستی به عنوان میراثی است. بچه های پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگشان و مادربزرگم در حصیربافی مهارت خاصی داشتند و معلمم مادربزرگ من شد.

کارآفرین برتر صنایع دستی هرمزگان گفت: از کودکی دوست داشتم صنایع دستی هرمزگان را به دنیا عرضه کنم که با دعای خیر مادرم این کار انجام شد و امروز توانستم صنایع دستی استان خود و شهر زیبای میناب را به کشورهای مختلف ارائه دهم. .


صادرات صنایع دستی را با سرمایه 300 هزار تنی آغاز کردم

رهسپار با بیان اینکه صادرات صنایع دستی را با سرمایه 300 هزار تنی آغاز کرده است، گفت: اولین صادرات خود را به صورت چمدانی از سال 1387 به دبی آغاز کردم.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی مردان و زنان ایران اسلامی می تواند با صنایع دستی دنیا رقابت کند، گفت: صنعتگران هرمزگانی با استفاده از صنایع دستی خود آثاری فوق العاده زیبا تولید می کنند و من به تماشای هنرهای دستی نوجوانان می نشینم. روز پنجشنبه به بازار میناب رفتم که محل تجمع صنعتگران و مرکز خرید و فروش صنایع دستی میناب بود.


915e85de ce13 4daa 88bc fef1553c4660 خبر خاکستری


علاقه زیاد من به صادرات صنایع دستی باعث شد در رشته مترجمی زبان تحصیل کنم

مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع دستی هرمزان کار میناب با بیان اینکه علاقه زیادم به صادرات صنایع دستی باعث شد به سمت رشته مترجمی زبان بروم، گفت: برای شرکت در جشنواره های بین المللی صنایع دستی برای ترویج فرهنگ غنی هرمزگان و ارائه صنایع دستی این استان و رونق لازم برای تحصیل زبان. ترجمه و با اراده قوی توانستم آن را به دست بیاورم و مدرک دانشگاهی بگیرم.

رهسپار با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدفم سنگ و شراب زیادی خرج کرده بودم، گفت: شرکت هرمزان کار را در سال 1386 برای ساماندهی کارم و جمع آوری صنایع دستی زنان و مردان مینابی تشکیل دادم.


94b2f034 7a3b 4ec9 ba8f 265f1e95f8bf خبر خاکستری


بیش از 40 کشور مختلف مشتری صنایع دستی هرمزگانی هستند

وی با بیان اینکه بیش از 40 کشور مختلف طرفدار و مشتری صنایع دستی هرمزگان هستند، گفت: رودوزی سنتی هرمزگان غذاهای فراوانی دارد و توانسته توجه کشورهای ترکیه، آمریکا، آمریکای لاتین را به خود جلب کند و مشتریان خاص و هنر مردمی دارد. از منطقه جنوب باید به دنیا نشان داده شود.

مدیرعامل تعاونی صنایع دستی هرمزان کار میناب گفت: تاکنون در 48 نمایشگاه خارجی در کشورهای امارات، چین، ترکیه، سلیمانیه، عراق، گرجستان و ایتالیا شرکت کرده ام و شش لوح بین المللی دریافت کرده ام.

رهسپار افزود: در سال 1388 با حضور در 12 نمایشگاه خارجی در عراق و ترکیه توانستم رکوردار ایران در بازدید از نمایشگاه های صنایع دستی خارجی باشم و سخت تلاش می کنم تا صنایع دستی مردان و زنان کشورم را به نمایش بگذارم. استان هرمزگان نیز کمی توجه ما صنعتگران را می خواهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 25 نشان در کشور کسب کرده است، خاطرنشان کرد: کسب عنوان هنرمند برتر کشور در سال 1386 تهران و 1389 و در سال 1394 شیراز بالاترین نشان شایستگی را از رئیس جمهور وقت در سال 1392 دریافت کرد. بهترین کارآفرین در سال 1393 توسط این یکی از افتخارات من در کشور است.


6986869d 718b 4b8c b13f 6b92e6642fba خبر خاکستری


برگزاری نمایشگاه حمایت از مشاغل کوچک
مهدی دوستی مدیر هرمزگان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: بیش از 150 غرفه در زمینه های مختلف اعم از صنایع دستی و پوشاک، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه
وی ادامه داد: وظیفه اصلی در روزهای ابتدایی دولت جدید ایجاد بازارهای جدید برای عرضه محصولات در صنایع خرد و خانگی بود، زیرا معتقدیم اگر موفق به ایجاد بازار شویم، تولید خود به خود افزایش می یابد و ممکن است. افزایش دادن. استخدام. “
وی با اشاره به اینکه گرما عامل مهمی در کاهش فروش صنایع دستی گردشگری است و همین موضوع باعث ایجاد مشکل در این حوزه شده است، افزود: متاسفانه در روستا مشکل وجود دارد و برخی از مشاغل ما متکی به گردشگری است. معمولا در طول فصل پیش بینی از دست دادن شغل در تابستان خواهیم داشت، بنابراین ایجاد نمایشگاه می تواند به ما کمک کند.
مهدی دوستی گفت: در کسب و کارهای کوچک اگر دولت بخواهد برنامه حمایتی خاصی را در نظر بگیرد وام های کم بهره هدف اصلی و اول دولت است و به دنبال اصلاحات در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که دولت بتواند بخشی از سود وام مشاغل خرد و مسکن را از طریق کمک های فنی و اعتباری تامین کند که می تواند موتور محرکه تولید و اشتغال در استان هرمزگان باشد.


0c50d69f e4ee 48c6 ab42 f5e35336fa5a خبر خاکستری


صرافی 1497 221 دلاری صنایع دستی در هرمزگان

ساناز رمضان رمجی معاون صنایع دستی اداره کل میراث،فرهنگ،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز از حضور بیش از 80 هزار صنعتگر شناسایی و ناشناس در استان خبر داد. فعال هستند و کار می کنند.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 497 پروانه (تمدید و صدور) صادر شده است، گفت: صدور پروانه تا پایان سال 1400; 28789 کارت چاپ شده (تمدید و صدور) اما تعداد زیادی مجوز به دلیل تغییرات سیستم وارد سیستم فعلی نشده است و آنچه در سیستم وجود دارد همان کارت چاپ شده 28789 است.

رمجی با اشاره به ارز صادراتی صنایع دستی هرمزگان گفت: بر اساس آمار 6 ماهه 1400 این وزارتخانه، میزان صنایع دستی 1497 هزار و 221 دلار است و آمار 1401 هنوز از سوی این وزارتخانه اعلام نشده است.


کشورهای حاشیه خلیج فارس و مردم ترکیه مشتری کامل تبلت های صنایع دستی هرمزگان هستند

وی با اشاره به اینکه سنگ معدن، حصیر و فرش سنتی در کشورهای مختلف محبوبیت بیشتری دارد، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس و مردم ترکیه مشتری کامل تبلت های صنایع دستی هرمزگان هستند.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان اینکه بیشترین صنایع دستی در هرمزگان رشته گلدوزی سنتی است، گفت: فعال ترین شهرستان های استان در زمینه صنایع دستی بندرعباس، بندرلنگه و شهرستان ها هستند. میناب.

رمجی خاطرنشان کرد: تسهیلات، بیمه، شرکت در نمایشگاه ها، برگزاری نمایشگاه، شناسایی فعالان و صدور مجوز فعالیت از جمله حمایت از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توسط تولیدکنندگان صنایع دستی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید