پوشاک زنان جنوبی ظرافت خاصی دارد/ کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتری کامل تبلت های صنایع دستی هرمزگان هستند.


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811310

این روزها نور امیدی تازه در میان تولیدکنندگان صنایع دستی هرمزگان می درخشد. زیرا روابط دولت کریمه با کشورهای همسایه که از نظر فرهنگی و تمدنی به ایران اسلامی نزدیکترند، بی شک از صنایع دستی کشورمان بیشتر می خواهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باخ به نقل از هرموس; سال 1400 رو به پایان است و صدای پای بهاری از دور به گوش می رسد و طبیعت برای استقبال از سال نو آماده می شود. همانطور که طبیعت به دنبال جوانه ها و لباس های جدید است، مردم نیمکره جنوبی هم به دنبال آن هستند.

این روزها کوچه ها و کوچه ها رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و مردم سواحل هرمزگان به دنبال خریدهای ویژه خود هستند تا بازارها مملو از جمعیت و بازار خرید و فروش پارچه و لباس داغ است.


66477a65 0856 4c27 9c8b 9c92c5c2af07 خبر خاکستری

هرمزگانی ها و همچنین سایر نقاط کشور معتقدند سال جدید را باید با لباس های تمیز و نو آغاز کنند و بهترین لباس های خود را در سال جدید بپوشند.


زنان هرمزگانی تبار این صنعت را به عنوان میراثی ناب از نیاکان خود آموختند.

لباس زنان جنوبی از ظرافت خاصی برخوردار است. زیرا با استفاده از صنایع دستی و لذیذی که دارند، نقشی را بر روی آن حک می کنند که هر بیننده ای از دیدن آن ناپدید می شود.


d1058dbd 0c87 4917 a6d1 a5b0f6edad7f خبر خاکستری

هورمون هایی که صنایع دستی به ویژه گلابتون دوزی را به عنوان میراث ناب نیاکان خود آموختند، اکنون با استفاده از گلابتون، قلاب، جواهرات و پولک و با بستن نقش هایی از گل های طلایی و رنگارنگ بر روی پارچه پارچه هایی که تولید می کنند، به پارچه های بی جان جان می بخشند. هنرهای تجملی

استفاده از طرح ها و رنگ ها در کنار ظرافت و خلاقیت در سایر صنایع دستی هرمزگان به چشم می خورد، از این رو با استفاده از کمترین امکاناتی که در طبیعت وجود دارد، هنرهای باشکوهی تولید می کنند.


کشورهای همسایه که از نظر فرهنگی و تمدنی با ایران اسلامی همخوانی بیشتری دارند

سفالگری، گلابتون دوزی، حصیر بافی، صدف بافی و از نیز از جمله صنایع دستی هرمزگان است که مشتریان خاصی در استان و کشور دارد، بنابراین مردان و زنان با فرهنگ و تمدن خطه جنوب علاوه بر تولید مایحتاج هرمزگان و سایر استان های کشور می باشند. به کشورهای مختلف نیز صادرات دارد.


f13de69e 0ec1 48a9 acff be468cedd4fb خبر خاکستری

این روزها نور امیدی تازه در میان تولیدکنندگان صنایع دستی هرمزگان می درخشد. زیرا روابط دولت کریمه با کشورهای همسایه که از نظر فرهنگی و تمدنی به ایران اسلامی نزدیکترند، بی شک از صنایع دستی کشورمان بیشتر می خواهد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس از قدیم الایام مشتری بزرگ صنایع دستی ساحلی بوده اند و قطعا روابط دو کشور فصل جدیدی در صادرات ایجاد خواهد کرد.


086b388a 3323 40a5 be2a 582f5b0f35c7 خبر خاکستری


صرافی 2 میلیون و 38 هزار و 188 دلاری صنایع دستی در هرمزگان

ساناز رمضان رمجی به عنوان معاون صنعت هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز از برنده شدن میلیون 38 هزار و 188 دلار خبر داد.

معاون صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتریان کامل تبلت های صنایع دستی هرمزگان هستند، گفت: این محصولات توسط گمرکات استانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.

رمضان رمجی با بیان اینکه شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، میناب و سیریک از مهمترین مراکز تولید صنایع دستی هرمزگان هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات مربوط به فرش، سفال و چوب و صنایع دستی بافتنی و پوشاک محلی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید