کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتری کامل قرص های قاچاق ایرانی هستند!


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809773

وقتی در قیمت موتور محرک دلال تفاوت وجود دارد;

تفاوت قیمت دام در داخل و خارج از کشور به عنوان موتور محرکه، قاچاقچیان را بر آن می دارد تا دام هایی را که در روستاهای هرمزگان و استان های همجوار با قیمت یک یا دو میلیون خریداری می شود چندین برابر فارس به فروش برسانند. کشورهای خلیج فارس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; هرمزگان در کنار دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، دسترسی به آب های بین المللی و اشراف آن بر تنگه استراتژیک هرمز از دیرباز استان مهمی برای تجارت دریایی بوده است.

در سال های اخیر با توجه به رونق صادرات و واردات به این منطقه از جنوب کشور، بنادر هرمزگان عنوان دروازه طلایی صادرات و واردات را به خود اختصاص داده اند.

وجود کشتی ها و قایق های بزرگ و غول پیکر در دریای جنوب کشور گواه رونق تجارت در این منطقه است. این در حالی است که نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس به هرمزگان، صادرات کالاهای مختلف به آن کشورها را تسهیل کرده است.

در سال‌های اخیر مردم جنوب شاهد فصل جدیدی در تجارت بوده‌اند، بنابراین کاهش ارزش پول کشور از یک سو و افزایش نجومی ارز از سوی دیگر موجب رونق همه قاچاق‌ها شده است. آب های جنوبی


884bdf36 eafa 4672 be45 fc48be2ad503 خبر خاکستری


وقتی طعم پول هنگفت شیوخ عرب شیرین تر از جان جوانان این منطقه می شود.

اگر از سایر قاچاق های خرد بگذریم اما قاچاق سوخت و دام به شکل های مختلف صورت می گیرد به گونه ای که شبانه تردد خودروهای سوخت و دام در جاده های هرمزگان دیده می شود.

نیروهای انتظامی و مرزبانی تلاش های باشکوهی برای جلوگیری از انواع قاچاق انجام می دهند و در برخی موارد جان خود را برای حفظ منافع ملی کشور فدا می کنند. اما گویا ذائقه انبوه شیوخ عرب برای دلالان احشام و سوخت از جان جوانان این منطقه شیرین تر است.

هفته ای نیست که خبری از کشف قاچاق احشام در هرمزگان نباشد و این تلاش جان نیروهای انتظامی و نظامی را نجات می دهد. اگرچه تلاش آنها ستودنی است، اما کافی به نظر نمی رسد و باید مشکلات بیشتری در سطح ملی حل شود.


7a5aff0f 4ef4 4fac 95a6 b4386c5f131f خبر خاکستری


مرزبانان هرمزگان برای حفظ امنیت و حراست از مرزهای آبی تاکنون 27 شهید تقدیم کرده اند.

تفاوت قیمت دام در داخل و خارج از کشور به عنوان موتور محرکه، قاچاقچیان را ترغیب می کند که دامی را که در روستاهای هرمزگان یا استان های همجوار خریداری می کنند به قیمت یک یا دو میلیون چندین برابر به عرب ها بفروشند.

مرزبانان هرمزگان برای حفظ امنیت و حراست از مرزهای آبی هرمزگان و جلوگیری از هرگونه قاچاق تاکنون 27 شهید تقدیم کرده اند که از این تعداد 5 مرزبان مظلوم جاودانه هستند و به پاسداران دائمی خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده اند.


aade6021 10e6 4f2e b579 731a6857e149 خبر خاکستری


17 میلیارد دلار قاچاق توسط هواداران انجام می شود

به گفته احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، 17 میلیارد دلار قاچاق توسط اراذل و اوباش و تنها 3 میلیارد دلار توسط افراد خرد انجام می شود.

همین مداحان ضربات مهلکی را به پیکره اقتصاد کشور وارد می کنند که باید در سطح ملی جلوی آن گرفته شود.

با این حال اگرچه تلاش مرزبانان و نیروی انتظامی قابل تقدیر است اما کافی نبوده و از مسئولان می خواهند تا مشکل قاچاق احشام را در سطح کشور حل کنند، بنابراین گوشتی که باید در اختیار مردم کشورمان قرار گیرد این نیست. سر میز عرب در خلیج فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید