ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کند

ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790046

وی گفت: امنیت کشورهای منطقه به هم گره خورده است و ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی در دیدار با شیخطحنون بن زاید آل نهیان »مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی با اشاره به تاریخ وی گفت: روابط دوستانه بین دو کشور حسنه با کشورهای منطقه یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت جدید است به آن دلیل از جانب توسعه روابط با امارات خوش آمدید.

وی افزود: در روابط دو کشور مسلمان ایران و امارات نباید هیچ مانعی وجود داشته باشد و این روابط باید تحت تاثیر القائات بیگانگان باشد.

رئیس جمهور گفت: سیاست دشمنان کشورهای منطقه ایجاد رعب و وحشت در بین همسایگان است اما با خرد و درک مشترک این توطئه خنثی می شود.

رئیسی سیاست قاطعانه جمهوری اسلامی ایران را حمایت از مردم مسلمان منطقه عنوان کرد و افزود: صهیونیست ها در منطقه به دنبال اهداف شوم خود هستند و هر جا حمایتی پیدا کردند از آن به عنوان وسیله ای استفاده می کنند. توسعه آنها در حال تبدیل شدن به شورشیان هستند، بنابراین کشورهای منطقه باید مراقب باشند.

وی تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه به هم گره خورده است و ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کند.

رئیس جمهور استقبال کرد توسعه روابط اقتصادی تهران – ابوظبی اعلام کرد: توسعه روابط اقتصادی دو کشور زمینه را برای شکوفایی روابط در سایر زمینه ها فراهم می کند.

توسعه روابط دو کشور در دستور کار امارات است

مشاور امنیت ملی امارات نیز در این نشست گفت: ما فرزندان این منطقه و یکی هستیم سرنوشت بنابراین ما داریم توسعه روابط دو کشور در دستور کار ما قرار دارد.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان با اشاره به مذاکرات مفصل خود با همتای ایرانی خود گفت: این دیدارها نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: آماده است توسعه ما در حال همکاری هستیم و امیدواریم سفر آیت الله رئیسی به امارات آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور باشد.

در این دیدار مشاور امنیت ملی امارات به طور رسمی از رئیس جمهور امارات دعوت کرد سفر آیت الله رئیسی این کشور را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید