امنیت خلیج فارس و دریای عمان بر عهده کشورهای منطقه است

وی ادامه داد: وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوان بین ایران و پاکستان به ویژه قرآن کریم می تواند برای تحکیم روابط در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه نیروی دریایی دو کشور بسیار سازنده و مهم باشد.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان همچنین ضمن ابراز خرسندی از میزبانی و استقبال از ناوگان راهبردی که توسط نیروی دریایی پاکستان برگزار شد، از ایران به عنوان دوست و همسایه پاکستان و کشوری قدرتمند در دریا یاد کرد.

دریادار دوم ریحان علی خان که در راس هیئتی به دفتر فرماندهی ناحیه یکم امام نجف سفر کرده است، گفت: آمادگی داریم سطح روابط بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پاکستان و ناوگان راهبردی ارتش جمهوری اسلامی پاکستان را ارتقا دهیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران.”

در این دیدار فرمانده ناحیه یک امام نجف و فرمانده ناوگان نیروی دریایی پاکستان هدایایی به عنوان یادبود اهدا کردند.

ناوگروه پاکستان متشکل از سه فروند ناو جنگی پاکستان صبح یکشنبه ۱۴ آذرماه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

فرمانده این ناوگروه پس از پایان مراسم نظامی مورد استقبال فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این ناوگان از 5 تا 7 آذرماه به مدت چهار روز در بندرعباس حضور دارد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با فرمانده ناحیه یکم نیروی دریایی ارتش، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی و در نهایت خروج از لنگر برای تمرین رزم دریایی از برنامه های وی است. بین نیروی دریایی و پاکستان.

این دومین سفر ارتش پاکستان به بندرعباس در سال جاری است.

هدف از این سفر تقویت روابط نظامی- دیپلماتیک و دیپلماسی ایران و پاکستان بود.

دیدگاهتان را بنویسید