پدافند ایران آسمان خلیج فارس و دریای عمان را می پوشاند


ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909052

این روزنامه صهیونیستی می نویسد ایران در زمینه تولید انواع سلاح از جمله تولید موشک و رادار به پیشرفت خود ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک روزنامه صهیونیستی روز یکشنبه با استناد به اطلاعیه صنایع دفاعی ایران مبنی بر ساخت موشک جدید برای سامانه پدافند هوایی «باور-373» نوشت: ایران در بحبوحه افزایش تنش ها در حال بهبود پدافند هوایی خود است.

تحلیلگر نظامی ست جی. فرانزمن در مقاله ای که روز یکشنبه در جروزالم پست منتشر شد، نوشت که سامانه باور-373 برای افزایش برد و قدرت پدافند هوایی ایران طراحی شده است. ایران می خواهد نشان دهد که می تواند آسمان خلیج فارس را با دفاع خود بپوشاند و حتی به دریای عمان برسد و همچنین از مرز شمالی خود با جمهوری آذربایجان و مرز با کردستان عراق محافظت کند.

فرانزمن می نویسد ایران می خواهد نشان دهد که با وجود اختلالات، همچنان در زمینه ساخت سلاح های مختلف از جمله ساخت موشک و رادار به پیشروی خود ادامه می دهد.

چندی پیش یک سایت تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت که ایران در تولید انبوه سلاح های ضد هوایی و تجهیزات مربوطه به تقریباً خودکفایی کامل رسیده است.

وب سایت مانیتورینگ آرمیس که به بررسی تحولات نظامی در منطقه و اوراسیا می پردازد، در گزارشی با عنوان «فناوری پیشرفته دفاع موشکی ایران» اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در طول یک دهه، سامانه های پدافند هوایی متعددی را مونتاژ و در نقاط مختلف مستقر کرده است. شاخه های نظامی با سرعتی چشمگیر.» او خود را معرفی کرد. اگرچه پذیرش و مهندسی معکوس فناوری خارجی بسیار مهم است، اما روند واضح این است که ایران در تولید انبوه سلاح های ضد هوایی و تجهیزات مربوطه به تقریباً خودکفایی کامل رسیده است.

این سایت نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران دارای ذخایر بزرگی از سامانه های موشکی به ویژه موشک های کوتاه برد هستند و هدف از رزمایش پدافند هوایی 1400 متحد کردن شاخه های پدافند هوایی در سناریوی جنگی است. با اضافه شدن «سامانه برد بلند» مجید کوتاه ارزش و اعتبار کافی دریافت کرد.وقتی این سامانه با آتش توپخانه ضدهوایی، سامانه های پدافندی دزفول، مرصاد-1 و سوم خرداد مورد استفاده قرار گیرد، به نظر می رسد شکست پهپادهای کم پرواز جدی است.

بخش نظامی و صنعتی ایران در کمتر از دو سال و در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی، چهار سامانه دفاع موشکی متحرک مختلف را راه‌اندازی کرده است و این دستاورد باورنکردنی است.

دیدگاهتان را بنویسید