دندان تیز سودجویان برای قاچاق احشام در جنوب کشور / توقیف 5 قایق حامل احشام قاچاق در خلیج فارس


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834478

لزوم ایجاد همدلی برای ریشه کنی پدیده قاچاق؛

علاوه بر صادرات و واردات روزانه کالا از مبادی رسمی در جنوب کشور، در سال های اخیر شاهد فصل جدیدی در تجارت قایق و قایق هایی بوده ایم که شب ها دام زنده را به کشورهای حاشیه خلیج فارس می آورند. دوستت دارم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; جنوب کشور به دریا و گرما و استان هرمزگان به همجواری با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان و کمتر کسی است که صدای دریا و سواحل هرمزگان را به یاد بیاورد. .

هرمزگان که از نعمت های الهی در دریا و ساحل برخوردار است از دیرباز توسط مردم این منطقه دریایی و صیادی برای شغل اصلی خود انتخاب شده است و قایق های کوچک هرمزگان رونق دارند.

با پیشرفت علم و فناوری و ایجاد شرکت ها، پالایشگاه های ساحلی هرمزگان صادرات و واردات را از مبادی رسمی کشور افزایش می دهند، از این رو بنادر هرمزگان را دروازه طلایی صادرات و واردات می نامند.


22559f8d 5e5b 49e7 86b3 964728c5ee5a خبر خاکستری


ورود قاچاقچیان احشام به سواحل هرمزگان

علاوه بر صادرات و واردات روزانه کالا از مبادی رسمی در جنوب کشور، در سال های اخیر شاهد فصل جدیدی در تجارت قایق ها و قایق هایی بوده ایم که شب ها دام را به کشورهای حاشیه خلیج فارس می آورند. قاچاق

دام زنده خریداری شده از روستاهای هرمزگان و استان های همجوار توسط دلالان برنده و از سواحل بندرعباس، کشم، میناب و … ارسال به کشورهای حاشیه خلیج فارس.

به گفته کارشناسان و فعالان بازار، افزایش قاچاق دام باعث افزایش قیمت گوشت در بازار کشور شده و گوشت را به لوکس ترین غذای مردم این کشور تبدیل کرده است.

گفته می شود وی با اشاره به تلاش این مرزبانان برای جلوگیری از قاچاق، روزانه اخبار زیادی از کشف و پیشگیری از قاچاق احشام توسط مراجع قضایی، نیروی انتظامی، سپاه و … به گوش می رسد. اما به نظر می رسد موج بزرگتری از همدلی در بین آژانس های مختلف ریشه کنی ترافیک وجود دارد.

شاید یکی از دلایل اصلی قاچاق دام، تفاوت قیمت در داخل و خارج از کشور باشد، به طوری که توسط دلالان با قیمت پایین خریداری و با قیمت های بالا به اعراب حاشیه خلیج فارس فروخته می شود.


472e8530 ec6d 471d 98ea 3da296cdda25 خبر خاکستری


توقیف 5 قایق حامل احشام قاچاق در آب های جزیره کشم / 6 قاچاقچی دستگیر شدند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کشم و در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران نیروی دریایی ارتش موفق به شناسایی و توقیف پنج فروند کشتی حامل کالای قاچاق شدند.


وی محموله های قاچاق را 153 راس دام به ارزش تقریبی 11 میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات 6 قاچاقچی دستگیر و به دستور مجرمانه بازداشت شدند.

قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: قاچاقچیان قصد داشتند با قایق موتوری محموله های دام را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند و از مرزهای کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند.

رئیس قاضی استان هرمزگان در پایان با تاکید بر اینکه قاچاق حیوانات زنده و مولد لطمات جبران ناپذیری را به اقتصاد و تولید ملی کشور وارد می کند، گفت: با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

با این حال، از آنجایی که دولت کریمه به دنبال حل ریشه ای مشکلات این کشور است، انتظار می رود که ظهور قاچاق حیوانات با ایجاد تمام مقامات مربوطه عمیقاً ریشه کن شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید