توقیف نفتکش خارجی حامل 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907203

قهرمانی از توقیف نفتکش خارجی حامل 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق از ناوگان سپاه در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: در اجرای دستور قضایی، دلاوران منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش خارجی حامل 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق را در آب های خلیج فارس توقیف کردند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه ارزش محموله این نفتکش 220 میلیارد تومان است، گفت: توقیف کشتی مذکور پس از یک ماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در خصوص تخلفات کشتی مذکور و ارجاع آن به بازپرس ویژه، خاطرنشان کرد: ناخدا و خدمه این نفتکش خارجی نیز تا پایان مراحل تحقیقات و سیر مراحل قانونی توقیف شده اند.

قهرمانی افزود: 11 میلیون لیتر محموله نفتکش خارجی توقیف شده معادل 5500 دستگاه خودروی نیسان و حدود 110 دستگاه خودروی لانگ است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی فعالیت برخی از شرکت های غیرمجاز در زمینه بانکداری سوخت افشا شده است، در راستای حفظ حقوق قانونی دولت، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. علیه آنها گرفته شده است..

مجتبی قهرمانی اذعان داشت: کشتی هایی که به این نفتکش متخلف سوخت داده اند نیز پیگرد قانونی خواهند داشت.

وی گفت: بر اساس اجرای بندهای 20 و 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان علاوه بر صدور حکم حبس، تا 10 برابر ارزش سوخت کشف شده و شناور مشمول جریمه نقدی محکوم می شوند. در قاچاق نیز به دولت ضبط خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که با هماهنگی بیگانگان اقدام به سرقت بیت المال می کنند از چتر اطلاع رسانی دستگاه قضایی و ضابطان انتظامی و نیز پنهان نخواهد ماند. با مجازات مرتکبان این گونه جرایم قاطعانه و بدون مدارا برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید