تمرکز شرکت های دانش بنیان بر زنجان/ بسته بندی صنایع دستی کرونا به فرصتی برای آموزش ملیله کاری و فروش صنایع دستی مجازی تبدیل شده است.


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855108

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان یک شهر ملیله کاری جهانی است و صنعت صادراتی استان باید در بسته بندی های لوکس باشد، گفت: 3 شرکت دانش بنیان فعال در این حوزه روی بسته بندی های لوکس متمرکز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; امیر ارجمند امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی ملیله در جمع خبرنگاران گفت: زنجان در بهمن ماه سال 1396 به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شیوع تاج چند روز پس از ثبت شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله کاری باعث شد که نتوانیم برخی از برنامه های پیش بینی شده را اجرا کنیم اما علاوه بر مسائل اصلی معاونت صنایع دستی، تمرکز ویژه روی ملیله.”

وی گفت: در دو سال گذشته تمرکز ما بر آموزش ملیله کاری و رشته های تلفیقی آن بوده است. با هم آشنا بشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بحث بعدی این بود که از اپیدمی کرون به عنوان فرصتی برای آموزش صنعتگران و صنعتگران برای فروش در فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی استفاده کردیم. آنها با حوزه فروش در فضای مجازی که دوره های لازم برای آن ارائه شده بود آشنایی نداشتند و خوشبختانه امروز حداقل همه هنرمندان ملیله کاری صفحه اینستاگرام دارند و محصولات خود را بدون واسطه به فروش می رسانند.

وی گفت: صنایع دستی بر خلاف گردشگری طی 3 تا 4 ماه پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل فروش در بستر مجازی احیا شد.

ارجمند افزود: در زمینه بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی نیز فعالیت های مختلفی از جمله شرکت در ملیله کاری در نمایشگاه های داخلی و خارجی داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ثبت شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله که پس از رقابت با 16 کشور شکل گرفته است، گفت: اکنون زنجان نه تنها در کشور بلکه در کشور نیز شهر جهانی محسوب می شود. ملیله کاری و زمانی که هیئت های ارزشیابی به زنجان آمدند و آنها را متقاعد کردیم که زنجان مهد ملیله است.

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه و رواج صنعت ملیله کاری در زنجان، سایر استان های کشور نیز به تدریج شروع به آموزش این حوزه می کنند، خاطرنشان کرد: ملیله ها زنجان نامیده می شوند و به همین دلیل اولین دوره مسابقات کشوری رایگان ملیله در زنجان برگزار شد. اتفاق می افتد.

عظمند افزود: در این مسابقات به جز زنجان شرکت کنندگان از 7 استان دیگر نیز حضور دارند و هنرمندان آنها با اساتید زنجانی ارتباط برقرار کرده اند تا دانش آموزان این استان ها در تابستان برای آموزش و تحصیل به زنجان بیایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی» گفت: 3 شرکت دانش بنیان فعال در زمینه های چاقو، عسل و بسته بندی صنایع دستی به ویژه عسل و چاقو که بسیار مقرون به صرفه است. ما آنها را تشویق می کنیم که خوب کار کنند و یکی از اصلی ترین چیزهایی که باید روی آن تمرکز کنیم و خوشبختانه کار خوبی شروع شده است، بسته بندی است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شعار سال بر صادرات تمرکز کرده ایم، افزود: صنایع دستی زنجان برای صادرات باید در بسته بندی های لوکس باشد.

ارجمند گفت: شرکت های دانش بنیان روی بسته بندی صنایع دستی کار می کنند تا در صادرات نیز اتفاقات خوبی بیفتد، ما جهانی هستیم، قصدمان صادرات صنایع دستی زنجان در بسته بندی های لوکس است.

وی افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و بخشی از اروپا مقصد صادرات صنایع دستی به استان زنجان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید