نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می شود/ 2 میلیارد تومان تسهیلات به کارگران ملیله کاری زنجان داده شد.


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878369

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از زمانی که این شهر به عنوان شهر ملیله کاری جهانی به ثبت رسیده است، یارانه قابل توجهی به هنرمندان این صنعت داده شده است به طوری که حدود 2 میلیارد تومان به 25 میلیون ملیله ارزان قیمت کمک شده است. امکانات.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان می کند: زنجان در بهمن ماه سال 1389 به عنوان شهر ملیله کاری جهان به ثبت رسید. یکی از وجه تمایزی که شهر ملیله کاری دنیا برای استان داشت این بود که از چنگ کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند و ترکیه رهایی یافت و به نام ایران به ثبت رسید. ملیله رقیب ایران بود.

وی افزود: ارزیابان سازمان تجارت جهانی در بهمن ماه پس از ارزیابی زنجان، کشورهای جنوب شرق آسیا و ترکیه را نیز ارزیابی کردند اما شهر بین المللی ملیله به نام زنجان به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه این ثبت جهانی به محبوبیت بیشتر ملیله زنجان کمک کرده است، گفت: از آنجایی که این شهر به عنوان شهر ملیله کاری جهانی به ثبت رسیده کمک قابل توجهی به هنرمندان این صنعت انجام شده است. که حدود 2 میلیارد تومان به 25 میلیون تسهیلات ارزان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شهر جهانی ملیلا به دلیل این ثبت نام توانسته اعتبار کسب کند و تجهیزات خریداری شده است، گفت: خانه حکیمان در حال بازسازی است تا دبیرخانه شهر جهانی ملیلا در آنجا مستقر شود. .

ارجمند با اشاره به اینکه سال گذشته دوره آموزشی ملیله کاری مینا برگزار شد و اعتبار آن به لطف ثبت جهانی به دست آمد، گفت: 150 میلیارد تومان برای دو سال 1401 و 1402 به استان زنجان اعتبار داده شد که 30 یک میلیارد تومان آن بود. به صنایع دستی، 70 میلیارد تن به گردشگری و 50 میلیارد تن دیگر به میراث فرهنگی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دو هفته پس از جهانی شدن این شهر، ملیله سازی کرونا گسترش یافته است، گفت: تا حدودی باعث کاهش فروش ملیله شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه احتمال می رود نمایشگاه ملی صنایع دستی اواخر تیرماه یا بعد از محرم در استان برپا شود، گفت: ملیله کاران در صنایع مختلف کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید