ضرورت توجه ویژه به ملیله‌فروشی‌ها/ صنایع دستی زنجان باید بر بازار متمرکز شود


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889552

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان:

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: باید به پراکندگی کارگاه‌ها و مغازه‌های صنایع دستی در منطقه ملیله شهر جهانی ملیله توجه ویژه شود و کارگاه‌ها و مغازه‌های صنایع دستی در یک منطقه جمع‌آوری شوند. بازار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه خانه ملیله جهانه در شهر زنجان با رویکرد معرفی صنایع دستی شهر زنجان راه اندازی می شود، تصریح کرد: توسعه و ترویج تولید ملیله در شهر زنجان در راستای آموزش ذینفعان و تربیت نیروهای ماهر که با قابلیت تجاری سازی، دبیرخانه ملیله زنجان در شهر زنجان تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به زیبایی، جذابیت محصول و ارزش آفرینی توجه شود، افزود: محصولی مانند ملیله که ارزش مادی دارد، ارزش فرهنگی و ارائه به عموم مردم را نیز به همراه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه دبیرخانه ملیله زنجان علاوه بر آموزش های تخصصی، هنرمندان را با نیازهای روز و بازار فروش آشنا کند، گفت: موضوعاتی مانند بسته بندی. ، تولید و فروش نیز باید یاد بگیرند..

وی با بیان اینکه برای معرفی و نمایش شهر ملیله کاری جهانی زنجان و تولیدات صنایع دستی آن فعالیت های موثری انجام می شود، خاطرنشان کرد: دوره های پیشرفته برای آموزش صنعتگران برای کاربرد و تجاری سازی صنایع دستی برگزار می شود.

باقری با اشاره به اینکه از دیگر برنامه ها برگزاری دوره های آموزشی عمومی کوتاه مدت و مقدماتی برای علاقه مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی است، تصریح کرد: این برنامه ریزی برای ارتقای سطح کیفی صنایع دستی انجام می شود.

وی گفت: باید توجه ویژه ای به پراکندگی کارگاه ها و مغازه های صنایع دستی در منطقه ملیله سازی شهر جهانی ملیله شود و کارگاه ها و مغازه های صنایع دستی در یک بازارچه جمع شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید