چرخ صنایع جنوب مردم را شیرین نکرد! / سابقه پرداخت مالیات صنایع بزرگ جنوب در سایر استان ها چیست؟


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878202

جنوبی ترین استان کشور در مرکز خلیج فارس دارای مزیت های منحصر به فردی است که برای توسعه آبرومندانه آن توجه کارکنان در سطوح مختلف را می طلبد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ استان هرمزگان را می توان در فهرست استان های صنعتی در حال توسعه کشور قرار داد چرا که علیرغم موقعیت استراتژیک خود توانسته توجه کارکنان کشور را برای بهره وری بالا به خود جلب کند.

این استان ساحلی کشور که از نظر وسعت سواحل رتبه اول کشور را دارد، تاکنون در صنایع بزرگی مانند فولاد، آلومینیوم، تولید بریکت و حتی در بخش نفت و بنزین کشور حرفی برای گفتن داشته است.

این اقدامات در استان هرمزگان به ویژه در شهر ساحلی بندرعباس به گونه ای توسعه یافته است که حتی آوازه صنایع آن در منطقه و حتی جهان به گوش می رسد.

تولید بالاترین بشقاب و همچنین تامین 60 درصد انرژی بنزین کشور به یک ابر پالایشگاه نفت به نام شرکت نفت ستاره خلیج فارس بر اهمیت استان افزوده است.

اکنون بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان های آماری ذیربط که مهمترین آن مرکز آمار ایران است، این استان آخرین استان از نظر اشتغال مردم است که به عنوان درصدی از فقر و فلاکت در استان قرار دارد. این یک کشور ایرانی است.

رشد فزاینده آماری در جنوب کشور

این رشد منفی فزاینده آماری برای استانی که هم از نعمت دریا برخوردار است و هم از نعمت صنعت و اشتغال خارج از فصل و به عنوان پایتخت اقتصادی ایران شناخته می شود، همه انسان ها را شگفت زده می کند.

از طرفی مسئولیت های اجتماعی قابل انجام توسط همین صنایع بزرگ که در متن فوق به آن اشاره شد و آمار توسعه منطقه ای این استان نیز می تواند به شاخص های مطلوب دست یابد اما پس از سیاست های نامطلوب تاکنون، بهره خوبی از این نه برده است.

یکی از اقدامات موثری که می تواند در توسعه شهری برای ساکنان مرکز جنوب مفید باشد، پرداخت مالیات به شرکت های بزرگ استان محل فعالیت است. متأسفانه علاوه بر چنین قانونی، برخی از صنایع در این استان جنوبی در استانی دیگر نیز مالیات سالانه خود را پرداخت می کنند که منجر به خلأ متولیان استانی در حوزه زیرساخت ها و امور زیست شهری می شود.

سهم نیروهای هرمزگانی در صنایع مستقر نیروی کار است


b6fde255 bdbf 4419 83b4 bfaa9552439e خبر خاکستری



محمدجواد صادقی یکی از جوانان بومی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس صنایع بزرگی را در دل خود جای داده و از نیروهای بومی و غیر بومی زیادی استفاده کرده اند. این رابطه

صادقی گفت: با یک ارزیابی ساده درمی یابید که سهم جوانان هرمزگانی از نیروهای غیر بومی کمتر است و حتی سهم اندکی در جذب پست های مسئولیت به جوانان منطقه جنوب می رسد و بیشتر نیروهای جذب شده بومی در این منطقه مشغول به کار هستند. بخش کار

این مرد هرمزگانی با اشاره به اینکه بسیاری از همشهریان ما برای استخدام در آزمون صنعتی در آزمون کتبی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: اما میزان قبولی نیروهای بومی کم است.

دود صنعتی در ریه های مردم جنوب


8a9543de a32f 4acb 927c 40aa4ba117a9 خبر خاکستری



حسین علیزاده یکی دیگر از شهروندان هرمزگانی ساکن روستای خونین بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: محل زندگی ما نزدیک به صنایع بزرگ بندرعباس است و مردم این روستا در اثر فعالیت ها آلودگی چشمگیری دارند. از این صنایع.»

به گفته علیزاده، این روستا و حتی سه روستای مجاور این صنایع با مشکلات زیست محیطی مواجه بوده اند که تاکنون هیچ اقدامی از سوی صنایع برای خدمت رسانی به روستاییان متناسب با مسئولیت های اجتماعی صورت نگرفته است.

وی ایجاد مشکلات تنفسی در طول زمان را موهبتی از سوی صنایع بزرگ غرب بندرعباس دانست و گفت که از مسئولان و نمایندگان مجلس می خواهد که به ساکنان فکری اساسی برای کاهش درد و رنج مردم بدهند.

کلان شهر جنوبی شهربازی ندارد


5fe0528c fc9c 4345 a808 883f2880f72c خبر خاکستری



موسی پاک روان یکی از شهروندان بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: ایجاد هر صنعتی در مناطق کشور باید بتواند نه تنها ارزآوری برای کشور، بلکه برای مردم همسایه نیز داشته باشد. منطقه.”

وی با بیان اینکه شهر بندرعباس حتی شهربازی هم ندارد گفت: قسمت عاطفی فرزندان بندرعباس در کما به سر می برد که باید در سفرهای شهری خارج از استان و شهربازی های استان های همجوار این نگرانی تخلیه شود.

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ این شهرستان می توانند در رفع این کمبود شهری نقش آفرینی کنند، گفت: البته یکی از راهکارهای رفع این مشکل پرداخت مالیات به این صنایع بزرگ در استان است. در کنار دستگاه‌هایی مانند شهرداری بندرعباس می‌گوید: «بدون کسری بودجه می‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع نیازهای مردم داشته باشند.

92 شرکت بزرگ مالیات خود را خارج از استان پرداخت کردند


91521dad 50f3 4602 ab66 a37924988b5e خبر خاکستری



مجتبی قهرمانی رئیس قاضی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمزگان با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگی که در راستای احقاق حقوق عمومی مردم استان هرمزگان انجام شده، واگذاری پرونده مالیاتی به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بزرگ است، اظهار داشت: این روند انجام می شود. 92 شرکت فعال در استان هرمزگان به عنوان محل کار، فعالیت و درآمد آنها در هرمزگان شناسایی شدند اما در استان دیگری مالیات پرداخت کردند.

قهرمانی افزود: پس از احصای آمار، موضوع را جدی گرفتیم و به استان هایی که در این زمینه مالیات دریافت کرده اند نامه نوشتیم تا بررسی کنیم چرا و با چه مجوزی از شرکت های فعال در استان هرمزگان مالیات می گیرند.

وی افزود: این پیگیری ها باعث شده تا تاکنون 24 شرکت بزرگ پرونده مالیاتی خود را به استان بازگردانند که شرکت نفت ستاره خلیج فارس یکی از این شرکت ها و آترا کران انرژی، پترو صنعت گامبرون و 3 شرکت نیز هستند. در این لیست. ” واقع شده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از سوی دیگر این موضوع در حال پیگیری است تا استان هایی که مالیات شرکت های هرمزگانی را دریافت کرده اند در صورت عدم امکان استرداد مالیات حداقل حقوق و نرخ های مالیاتی را که بخشی از آن بوده است. حقوق استان استان را برگردانید.

قهرمانی با بیان اینکه 14 پرونده مالیاتی ناقص منتقل شده و مراحل انتقال کامل در حال انجام است، گفت: انتقال پرونده مالیاتی 50 شرکت مستقر در استان هرمزگان به استان خلاف بوده و از دادستان درخواست پیگیری داریم. از آنجایی که این ایراد ممکن است برای شرکت هایی که دفتر مالیات آنها در اداره مالیات دهندگان بزرگ است توجیه قانونی نداشته باشد، دادستان نیز باید استدلال کند که این شرکت های بزرگ بزرگتر از نفت خلیج نیستند، بنابراین هیچ توجیهی برای عدم انتقال مالیات آنها وجود ندارد. حداقل درصدهایی که استان هرمزگان مشمول مالیات است در استان توزیع شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه 2 شرکتی که شرکت های آنها با واگذاری پرونده مالیاتی آنها مخالفت کردند، در حوزه شیرین سازی آب دریا فعال هستند، گفت: از 92 شرکت بزرگ، مجوز 4 شرکت به طور کامل لغو شده است. من یکی ندارم

قهرمانی با اشاره به اقدامات دادگستری هرمزگان برای تشویق شرکت ها و صنایع بزرگ استان به انجام مسئولیت های اجتماعی، خاطرنشان کرد: در حوزه الزام صنایع به انجام مسئولیت اجتماعی، نتایج دادگستری هرمزگان بسیار عالی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید