چرخ های تولید قوی ایران; وقتی چرخ های صنعت قطار پیشرفت را دنبال می کنند


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805410

با تکیه بر توان داخلی می توان به پیشرفت های بزرگی دست یافت که نمونه آن کارخانه کوشاب غرب در ایلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، در ایام دهه مبارک فجر هستیم، روزهایی یادآور روزهایی که با دست خالی در مقابل ظلم و استبداد و وابستگی ایستادیم تا روزی شاهد باشیم که قدرت های بزرگ جهان به عظمت اسلام ایران و ایران پی برده اند. جرأت کنید به انقلاب نزدیک شوید آنها اسلامی ندارند که ضربه بزنند و آن هم تا این که روزی ما فقط به قدرت های بزرگ وابسته بودیم و دستورات آنها در منطقه توسط رژیم پهلوی اجرا شد.

در شرایطی که ایران از بسیاری جهات عقب مانده بود و تلاش می کرد اقدامات خود را تنها با اقدامات متقلبانه توجیه کند، امروز ایران در بسیاری از مناطق جهان رهبر واقعی و الگوی ملت های آزاده در جهان است، اما دشمن با اقدامات رسانه ای. به همین دلیل باید دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود.

با اعتماد به متخصصان داخلی می توانیم نیاز بازارهای داخلی را تامین کنیم و برای رسیدن به بازارهای جهانی برنامه ریزی کنیم و در نتیجه نیاز به خارجی ها را از بین ببریم، در برخی زمینه ها این کار به خوبی انجام شده و نیازی به واردات نداریم اما در برخی زمینه ها ضعیف هستیم. ما عمل کرده ایم و شاهد بازی های کشورهای غربی و آمریکایی برای تحریم یا عدم تحریم ما بوده ایم.

ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده است که با توانمندی های خود به بزرگترین موفقیت ها دست یافته است و بر اساس توانمندی های خود این کار را انجام داده است.

با وجود قدمت حدود 50 ساله صنعت خودرو، سایه رانت ها و بی تدبیری ها مانع از این شده است که این صنعت گره ای از مشکلات مردم بگشاید و خودروهای بی کیفیت را با قیمت های نامناسب به مردم بفروشد که همیشه به بهانه تامین قطعات گران است. .

اما در صنعت نظامی توانسته ایم از اعتیاد رهایی پیدا کنیم و امروز دشمنان از توان نظامی جمهوری اسلامی ایران شگفت زده شده اند و انواع موشک ها، تانک ها، خودروها، جنگنده ها و سایر تجهیزات نظامی در داخل کشور کاملاً مجهز شده است. .

باید اشاره کنیم که چرا می‌توان جدیدترین موشک‌ها و جنگنده‌ها را با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ساخت، اما همچنان برخی از صنایع مانند خودروسازی موفق نیستند و این پاسخ روشنی دارد و آن تکیه بر تولید داخلی است.

اینها تنها نمونه ای از توانمندی های کشور است و در سایر زمینه ها نیز فراز و نشیب هایی وجود دارد.


ceeaeac4 94d9 4f76 8de6 b7acca218bbe خبر خاکستری

مجتمع نوشابه‌سازی کوشاب غرب ایلام یکی از موفق‌ترین صنایع شهرستان چاردوول است که با تکیه بر انرژی داخلی ۷۳ نوع محصول به بازار عرضه می‌کند.

سیروس فریادیان مدیر این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: از نیاز بازار 25 استان است. به عراق و عمان.

وی افزود: در بحبوحه تحریم ها مبلغ 11 میلیون یورو با آلمان برای خرید سه خط تولید و کار با اعتماد متخصصان داخلی بطری، شیشه و جعبه امضا شد. در حال حاضر دو خط بطری و شیشه می باشد که به زودی خط تولید قوطی در این کارخانه ساخته می شود.

فریادیان با بیان اینکه در حال حاضر 36 نیروی متخصص داخلی در این مجتمع مشغول به کار هستند، افزود: با راه اندازی خط کنسروسازی و تشویق به کاشت جو دوسر در استان که ماده اولیه خوراکی ها و آب میوه های گازدار کارخانه است، بیش از 500 نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

افزایش تولید همیشه با اشتغال پیوند خورده است و هر چه میزان تولید بیشتر شود، قطب اشتغال بازتر می شود و در نتیجه آسیب های اجتماعی کمتر می شود که در نهایت سلامت و پویایی جامعه را به دنبال دارد.

در پایان باید گفت زمانی که بتوانیم علاوه بر نیاز کشور، بازارهای جهانی را در هر زمینه ای فتح کنیم، هیچ برنامه ای برای این کار نداریم و هر جا که پشت کاروان هستیم جبران نمی کنیم که امیدواریم این امر امکان پذیر باشد. به زودی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید