ایران قوی بدون اقتصاد قوی ممکن نیست و زیرساخت/قدرت قوی فقط ساخت موشک نیست


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917768

رئیس جمهور گفت: توان اقتصادی یکی از مظاهر و حوزه های صلابت نظام است. ایران قدرتمند بدون اقتصاد و زیرساخت های اقتصادی امکان پذیر نیست. ایران قدرتمند بدون توانایی عمل امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور صبح امروز (چهارشنبه 3 آذرماه) در چهاردهمین همایش کارگران قرارگاه سازندگی ایران و خاتم الانبیاء (ص) گفت: کسانی که فکر می کردند در 10 شهریور 59. جنگ برای ایران ممکن نشد دیدند چگونه با تلاش مسئولان سپاه کشور و دستان توانمند نیروهای فداکار انقلاب حفظ شد و حتی یک قسمت از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.

و افزود: این خادمان شایسته و سرافراز دفاع مقدس را انجام دادند و بعد از جنگ کار سازندگی کشور را آغاز کردند و حتی کسانی که ایمان نداشتند با ناباوری به این می نگریستند که چه کارهای بزرگی در کشور انجام شد.

رئیسی گفت: نام قرارگاه سازندگی با انجام کارهای بزرگی در کشور در طول سالیان متمادی گره خورده است. علاوه بر این، این قرارگاه با بهره گیری از علم و فناوری در زمینه های مختلف از جمله نفت و گاز، راه سازی، آبرسانی، سدسازی، نیروگاه سازی و سایر زمینه های بزرگ حضور داشته و اهداف بسیاری را دنبال کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: افسران سپاه دانش و درایت را به توانمندی ها اضافه کردند. افزودن دانش و توانمندی به معنای انجام کار علوم بنیادی و دانش پایه است و این همان چیزی است که در این مدت در قرارگاه حاتم الانبیاء شاهد بودیم.

وی گفت: در دولت سیزدهم و قبل از آن، زمانی که در قوه قضائیه و آستان قدس رضوی بودم، همیشه با دوستان قرارگاه سازندگی در ارتباط بودم زیرا هر وقت صحبت از کار بزرگی می شد، با روحیه، با انگیزه اعلام می کردند. و داشتن نقشه راه که آماده حضور در میدان هستند.

رئیس جمهور گفت: بسیاری از پیمانکاران امروز متکی به قرارگاه هستند زیرا قرارگاه خاتم الانبیاء به شدت از فعالیت های آنها حمایت می کند تا بتوانند با انگیزه فعالیت خود را انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: آبرسانی خوزستان، همدان و کردستان یکی از خدمات ارزنده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بود و اینکه در این مدت نامی از این عزیزان برده نشد به این دلیل است که اغلب خدمات و زحمات زیادی را به صورت ناشناس انجام می دادند.

وی افزود: امروز مردم احساس می کنند که سپاه هم در دوران دفاع مقدس و هم در سختی های بعد از جنگ تحمیلی از خدمات سیل و زلزله گرفته تا پروژه های بزرگ همراه آنها بوده است. پروژه های کشوری و فناوری پیشرفته امروز به همت کارکنان قرارگاه حاتم الانبیاء در حال انجام است.

رئیسی با قدردانی از تلاش و مجاهدت نیروهای قرارگاه حاتم الانبیاء گفت: این میدان نیز مانند سال های دفاع مقدس میدان نبرد با دشمن است. در زمان جنگ، نیروهای نظامی دشمن در مقابل ما سنگر گرفته بودند و به جمهوری اسلامی حمله کردند. امروز دشمنان در یک جنگ ترکیبی در مقابل ایران صف آرایی کرده اند که یکی از آنها حوزه اقتصادی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن نمی خواهد ایران در عرصه اقتصادی قدرتمند جلوه کند، گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس در گذشته قدرت تولید می کرد، امروز نیز در قرارگاه سازندگی به تولید قدرت ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه به ساخت موشک و قدرت دستیابی به تجهیزات نظامی افتخار می کنیم، یادآور شد: قدرت فقط ساختن موشک نیست. باید بدانیم که دشمن نمی‌خواهد ما به فناوری‌ها و نتایج بزرگ در عرصه اقتصادی دست پیدا کنیم.

رئیسی تاکید کرد: یکی از زمینه های تولید برق از طریق توان قرارگاه سازندگی با انجام کارهای بزرگ از جمله ساخت کارخانه و ایجاد چرخ های تولید و همچنین تامین زیرساخت های اولیه قابل تحقق است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کاری که امروز در نفت و گاز پارس جنوبی انجام می شود، افتخارآمیز، غرورآفرین و غنی است. چنین کارهای بزرگی، به ویژه زمانی که با الهام الهی و توسط نیروهای مجرب و مخلص انجام شود، مطمئناً ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تحلیل اغتشاشات اخیر فرمودند دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است. باید بدانیم که حجم همه دارایی های دشمن ما را تهدید می کند و آن دارایی ها شامل تجهیزات پیشرفته، نیروی انسانی و اقدامات کلان است.

رایضی با تاکید بر اینکه باید اهداف دشمن و شرایط خود را بشناسیم، تصریح کرد: امروز و فردا می توان به بهانه های مختلف کارها را انجام داد. اما از طرف دیگر می توانید برای تحقق اهداف و انجام کارها تصمیم جدی بگیرید. این روحیه ای است که در زمان جنگ وجود داشت و حفظ آن بسیار مهم است. در مورد سوال “آیا ممکن است؟” با روحیه “ما می توانیم” پاسخ داده شد.

وی با تاکید بر اینکه باید روحیه تبدیل تهدیدها به فرصت وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه دشمن بلاتکلیفی ایجاد می کند و ما را به مسائل حاشیه ای مشغول می کند، بی توجهی به متن است. متن شامل ساختن و توسعه کشور و ارائه خدمات و گشودن گره های زندگی مردم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه لازم است هرکس در جایگاه خود فکر کند کشور باید قدرتمند شود، گفت: توان اقتصادی یکی از مظاهر و عرصه های صلابت نظام است. ایران قدرتمند بدون اقتصاد و زیرساخت های اقتصادی امکان پذیر نیست. ایران قدرتمند بدون توانایی عمل امکان پذیر نخواهد بود.

وی یادآور شد: کشورهای اروپایی که ظرفیت آنها بسیار کمتر از ایران است، چندین برابر تولید ناخالص داخلی ما دارند. همچنین برخی از کشورهای منطقه به اندازه پول نفت ما از اقتصاد دیجیتال درآمد دارند، اما ما چنین درآمدی نداریم. این حوزه می تواند در اقتصاد ما بسیار موثر باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه در اقتصاد کشاورزی کارهای زیادی می توان انجام داد گفت: روستاهای کشور عموما آب، برق، گاز، راه، خانه بهداشت و مدرسه دارند اما روستاییان به دلیل اینکه در روستاها نمی مانند. بر این باورند که مزرعه روستایی برای آنها سودی به همراه ندارد. چون نتوانستیم کشاورزی را برای آنها سودآور کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقتصاد معدنی خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند برخی استان های ایران بهشت ​​معادن است. باید بدانیم که اشتغال زایی و فعالیت در این حوزه می تواند سود زیادی برای اقتصاد ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه در عرصه های مختلف کارهای بزرگ و خوبی انجام داده اند، اظهار داشت: امروز آمدم صمیمانه از خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) قدردانی کنم، اما باید بگویم راه درازی در پیش دارید و کارهای بزرگی می توان انجام داد. خوب در دستان توانمند شما این کار باید انجام شود زیرا دانش، تجربه، انگیزه و تفکر خوبی دارید.

رایضی در پایان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مشکلات مسیر و اهداف ما را زیر سوال ببرد، خاطرنشان کرد: فعالیت های تحمیلی پس از جنگ نیز باید در قالب «مسیرهای پیشرفت» تبیین شود تا انگیزه لازم برای ادامه راه فراهم شود. جاده و کشف مناطق مختلف کشور

دیدگاهتان را بنویسید