خروج از بحران 180 میلیونی پراید با اقتصاد خرد و کسب و کار غیر ممکن است/ ثبات قیمت خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و کنترل تورم است.

ساعت: 18:25
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800391

فربد زاوه گفت: ثبات بازار خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و مهار تورم است که این مشکل باید در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو، سیاست دولت در گسترش افزایش قیمت خودرو را در بازار مقصر دانست و در گفت و گو با تیتریک گفت:

زاوه با اشاره به اینکه قیمت گذاری اجباری بهانه ای شده است تا شرکت ها چرخه بازی را از تجهیزات خارج کنند و تورم را تشدید کنند، افزود: اینکه چگونه در مدیریت، قیمت گذاری، تجهیزات دخالت کنیم و اصرار کنیم که این واحدها ورشکسته نباشند، اشتباه است. .

وی گفت: واحد تولیدی زیان ده باید افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دهد یا تعطیل کند چرا که در غیر این صورت به ماشینی برای ایجاد تورم در اقتصاد تبدیل می شود. امروزه تقاضا برای خودرو بیش از 600 هزار دستگاه نیست و در صورت تداوم این روند قیمت خودرو هر روز افزایش می یابد.

زاوه با اشاره به اینکه پراید 180 میلیون تومانی محصول سیاست های پولی و تقاضای غلط است، تصریح کرد: وقتی تعداد تقاضا 10 درصد بیشتر از عرضه باشد شاهد افزایش 5 برابری قیمت هستیم، این سیاست ها منجر به ثروتمندتر شدن نمی شود. مردم و این آنها را فقیرتر می کند.

وی گفت: ثبات بازار خودرو در گرو افزایش قدرت خرید مردم و مهار تورم است که باید در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به این مشکل رسیدگی شود و در اقتصاد خرد و کسب و کار این بحران می تواند نباید غلبه کرد.» واردات مشکل کشور را حل نمی کند.

این کارشناس بازار خودرو در خاتمه خاطرنشان کرد: واردات خودرو از نظر قانونی باز است اما به همین دلیل این قانون در مجلس تصویب شد و هیچکس آن را نمی گیرد. در حوزه خودرو تصمیم نهایی نداریم. و مسئولان مدام تصمیمات طرفین را وتو می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید