فرمانده سپاه: هیچ ملتی بدون دشمن بزرگ قوی نمی شود/ ذهن ما پر از سناریوهای شکست قوی ترین قدرت تاریخ است/ هیچکس در این سرزمین نباید طنین صدای بیگانه باشد/ هر کجا بوده ایم آماده نجات بوده ایم. ملت ها از تجاوز دیگران / غرب دارای مدل دموکراسی حاکم بر دیکتاتورها است

فرمانده سپاه: هیچ ملتی بدون دشمن بزرگ قوی نمی شود/ ذهن ما پر از سناریوهای شکست قوی ترین قدرت تاریخ است/ هیچکس در این سرزمین نباید طنین صدای بیگانه باشد/ هر کجا بوده ایم آماده نجات بوده ایم. ملت ها از تجاوز دیگران / غرب دارای مدل دموکراسی حاکم بر دیکتاتورها است

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه انزوا و محاصره خواب و کابوس است، گفت: وقتی دشمن متوجه شد با تمام قوا می آید و نظام ما تکان نخورد، دانست که فصل مقابله است. با سیستم تمام شد

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه انزوا و محاصره خواب و کابوس است، گفت: وقتی دشمن متوجه شد با تمام قوا می آید و نظام ما تکان نخورد، دانست که فصل رویارویی با نظام است. بر فراز.

سردار حسین سلامی در مراسم روز معلم گفت: امروز سالروز شهادت یک عارف، عالم و مجاهد برجسته به نام سبیل الله و هنرمند شهیدی است که شخصیت متعالی، برجسته و عالمانه او را از عرصه جهاد باز داشت. .

به گزارش ایسنا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید دکتر مصطفی چمران یکی از برجسته ترین فیزیکدانان دوران طلایی زندگی خود بود اما به لبنان رفت و احکام جهاد برای آزادی را بیان کرد. مسلمانان آنجا بودند و آنها را به فرزندان لبنان و فلسطین آموختند در حالی که مستکبران بر مسلمانان تسلط دارند و راه عزت و عظمت مسلمانان و اسلام از راه جهاد است. این درس بزرگ تاریخ چمران بود. به همین دلیل است که شهید چمران مظهر تاریخ و تندیس اندیشه انقلابی و الهی بود.

وی افزود: چمران تجسم زیباترین فضایل در چهره انسان بود. او راه را به ما نشان داد. در آن روز در حالی که تفنگ به دست داشت خدا را ملاقات کرد و به عنوان یک رزمنده از اسلام و ایران و عزت و عظمت این هویت بزرگ ایران اسلامی دفاع کرد و به شهادت رسید. به همت مدیریت این روز به عنوان روز بسیج معلمان اعلام شده است.

سلامی خطاب به بسیجیان گفت: خوشحالم که جزو علمایی هستم که مخالف سلطه فکری غرب هستند و اجازه نمی دهند ارزش ها و رذایل اخلاقی غربی و اندیشه های سیاسی غربی مبتنی بر نظریه مدرن برده داری جامعه ذهن ها را پر کند. قلب دانش آموزان عزیزمان غرب معتقد است که هویت هر ملتی به نوع تفکر آن کشور بستگی دارد. اگر اندیشه سیاسی ملتی از غرب به عنوان یک کالای وارداتی شکل بگیرد و باورها و استراتژی سیاسی آن شکل بگیرد، هویت آن جهت غربی خواهد گرفت. هر ملتی پژواک چیزی است که در ذهنش می گذرد. این میدان جنگ واقعی جدید و منطقه جغرافیایی ذهن ما است.

وی ادامه داد: شاید برای دشمن مهم نباشد که جوانان ما بتوانند معادلات نیوتن و قوانین مربوط به حرکت سیارات و میدان مرکزی را حل کنند. روابط بین الملل بر اساس اندیشه سیاسی آنها. برای آنها مهم است که جوانان ایرانی احساس کنند نمی توانند بر اساس ارزش ها و اصول دینی حاکمیت و قدرت ایجاد کنند. برای آنها مهم است که جوانان انقلاب اسلامی معتقد باشند جز با ادغام در تنظیم ساختار قدرت به شکوفایی و پیشرفت نخواهند رسید. آنها می خواهند جوانان ما از واقعیت های گذشته فاصله بگیرند و از هویت، موجودات سرگردان و مهجور در کمین سلطه فکری غرب محروم شوند. این اصل تهاجم غرب است.

سلامی ادامه داد: غرب با الگوی دموکراسی بر دیکتاتورها حکومت می کند و می خواهد جهانی سلسله مراتبی بسازد که در راس هرم بایستد و بقیه از قوانین او پیروی کنند. غرب برخی کشورها را به کلی نابود می کند تا در آنجا دموکراسی برقرار کند. ملت ها را اسیر می کند تا از آزادی صحبت کند. این منطق غرب است. به عراق، سوریه، یمن و افغانستان نگاه کنید. غرب هر جا قدم می گذارد، به دنبال چیزی جز جنگ به معنای کامل آن نیست. به تاریخ انگلستان نگاه کنید. هیچ جای دنیا نیست که او نجنگیده باشد و تمام قبرستان های دنیا پر از مردگان انگلیسی است. آمریکا هم همینطور. آنها می خواهند موضع دموکراسی، آزادی و حقوق بشر را بگیرند و از توسعه سلاح های کشتار جمعی جلوگیری کنند، اما آنها هستند که در 6 و 8 اوت 1945 ناکازاکی را در کسری از ثانیه به ویرانه تبدیل کردند. آنها فقط آتش ریختند. سران مسلمین اکنون در تلاشند تا جوانان ما را نسبت به خود خوشبین کنند و دیدگاه خود را نسبت به انقلاب تغییر دهند. انقلابی است که به دنبال آزادی ملت ها و نجات آنهاست.

فرمانده سپاه تاکید کرد: هر جا حضور داشته ایم برای نجات ملت ها از تهاجم دیگران بوده است اما می خواهند این حقایق تاریخی را وارونه نشان دهند. اساتید بسیجی و غیر بسیجی ما همه مسافر یک کشتی هستیم و همه بچه های یک ملت هستیم. ما در یک مدرسه و زیر یک پرچم هستیم. فرقی نمی کند معلم ما بسیجی باشد یا نه. او باید جوانان ایرانی را برای ایفای نقش عظیم در آینده روشن کشور آماده کند.

فرمانده سپاه یادآور شد: در سال های اخیر به ویژه سال گذشته در تقاطع چند گذرگاه بزرگ شاهد هجوم دشمن بودیم که از همه عملیات های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، نظامی، اطلاعاتی، روانی و… استفاده کرد. توانمندی های دیگر برای استفاده از این فشار حداکثری اراده ملت را شکست. او دنیای به هم پیوسته قدرت و ظرفیت را در برابر ملت ایران تشکیل داد تا بتواند انقلاب اسلامی و مشعل فروزان انقلاب و ندای وحی و نور خدا را خاموش کند.

وی افزود: روزی تحریم های اقتصادی تقویت شد و روز دیگر عملیات روانی و رسانه ای و فشار سیاسی ادامه یافت تا مشروعیت بین المللی از نظام سلب شود و نظام در انزوای مطلق قرار گیرد. این فشار همراه با تحریک برای برهم زدن امنیت ملی و انجام عملیات روانی و بی‌ثباتی داخلی، فشار سیاست خارجی و تشدید تحریم‌ها انجام شد و سعی کردند به ملت ایران حمله کنند و همه صحنه‌ها را به یک صحنه تبدیل کنند. محیط جنگ، از جمله از خیابان، دانشگاه، مدرسه، جاده، خانه، کارخانه و بازار؛ این بزرگترین جنگ جهانی علیه ملت بود، اما انقلاب با رهبری خود کار بزرگی انجام داد.

وی توضیح داد: «من بارها گفته ام که اگر ملتی چهار عنصر بزرگ داشته باشد در تاریخ می ماند و هرگز شکسته نمی شود و هرکس به آن حمله کند شکسته می شود.» عنصر اول رهبر بزرگ است. رهبری که به عنوان پیامبر عمل می کند. او در مرکز میدان استقامت می ایستد و نمی ترسد و حقیقت قدرت را می داند. برخاست و رهبر چادر بزرگ شد. البته او این کارها را با درایت و عقل انجام می داد. اصل خرد در جایی است که دشمنان ما به این واقعیت پی می برند که قدرت خود را از دست داده اند زیرا در رهبران آنها حکمتی وجود ندارد.

وی افزود: عنصر دوم ملت بزرگ ایران است. مردمی آگاه به میدان نیز که رهبر بزرگ خود را تنها نمی گذارد و جای دوست و دشمن را عوض نمی کند. با وعده های دشمنان ارزش های بزرگ را فراموش نمی کنند. این ملت بود که توطئه جنگ اقتصادی خطرناک دشمن را خنثی کرد زیرا این فشار برای هیجان مردم بود. فشار اقتصادی این بود که ملت را به خیابان بیاورند و با نظام مخالفت کنند، اما ملت ایران مقاومت کرد چون دشمن را خوب می شناخت.

فرمانده ارتش عنصر سوم را مکتب بزرگ اسلام خواند و خاطرنشان کرد: مکتب اسلام مکتبی است که استقامت و امید تولید می کند. آنچه من می گویم بر اساس بیش از 40 سال تجربه است. عنصر چهارم وجود دشمن بزرگ است. هیچ ملتی بدون دشمن بزرگ قوی نمی شود. ما بدون دشمن بزرگ بی خیال خواهیم شد. ما امروز قدرت داریم زیرا از هیچ قدرت دیگری نمی ترسیم. ما شبانه روز با فرض غلبه بر بزرگترین نیروی تاریخ بشر فکر می کنیم. ما تمرینات را تولید، سازماندهی، آموزش و اجرا می کنیم. ذهن ما مملو از سناریوهای شکست قوی ترین قدرت تاریخ است و به همان میزان در میدان قدرت ایجاد کرده ایم. دشمن بزرگ دست ما را برای قدرتمند شدن باز می کند. ما فرصت هایی را ایجاد کردیم که از اقدامات دشمن قوی تر شویم و در این فشار سنگین موفق شدیم. دشمنان ایران تشخیص می دهند که فشار حداکثری آمریکا به شکست حداکثری آن تبدیل شده است که این یک واقعیت است.

سلامی ادامه داد: آمریکا از منطقه خارج شده و در حاشیه سیاست منطقه است. آمریکا نمی تواند با واقعیت های جدید جهان سازگار شود و قدرت خود را از دست داده است. هر اتفاقی که افتاده برعکس روندهای سیاسی آمریکاست. به جامعه صهیونیستی نگاه کنید، آنها می خواستند عملیات عادی سازی روابط عراق با آنها تکمیل شود، اما اکنون حتی کسانی که این کار را انجام دادند، شرمنده شدند. روابط با اسرائیل مایه شرمساری همه دولت ها شده و اراده سیاسی آنها از کنترل خارج شده است. آرزوی آنها این بود که محیط داخلی رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی امن باشد اما امروز دقیقا برعکس است. اطراف آنها آتش و دود است که نمی توانند خاموش کنند. روزانه 30 عملیات مسلحانه انجام می شود و این برخلاف میل صهیونیست ها است.

وی با بیان اینکه حضور چین و تغییر آن از موقعیت اقتصادی به ژئوپلیتیک برخلاف میل آنهاست، تصریح کرد: آنچه در دنیا رخ می دهد برخلاف میل آنهاست. ملت ایران همه فشارها را خنثی می کند. چه کسی امروز می تواند جلوی واردات و صادرات را بگیرد، هیچکس. ایمن ترین خطوط حمل و نقل متعلق به ماست. جایی که پرچم ما به اهتزاز در می آید. پس مراقب باشید انزوا و حصر خواب و کابوس بود و تحریم هم همینطور.

فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمن از قدرت اشباع شده و نمی تواند قدرتمندتر شود، افزود: فصل نیرومندی آنها به پایان رسیده است و آنها پیر و مبتلا به پوکی استخوان هستند و ما در حال اوج گیری هستیم. حتی دیدید که می خواستند رژیم سوریه را منزوی کنند، اما انزوا دوباره شکست. اینها نتایج پیروزی های اخیر انقلاب اسلامی بر استکبار است. جوانان ما باید واقعیت ها را بدانند.

وی تاکید کرد: در این سرزمین هیچکس نباید پژواک صدای دیگران باشد. اینجا ایران است و زادگاه مردانی که هر کدام مثل قاسم و چمران ما دنیا را عوض می کنند.

سلامی در پایان گفت: انقلاب ما به اصول و شعارهای اصیل و سرسختی خود پایبند است. ایران کاملا قدرتمند و مسلط است. وقتی دشمن متوجه شد با همه امکانات می آید، اما نظام تکان نخورد، فهمید که فصل رویارویی با نظام تمام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید