طنین معنوی «الگوت الغوت» در حرم مطهر رضوی طنین انداز شد.


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833862

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور صدها هزار نفر از نمازگزاران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حرم فرشتگان قدس رضوی گرد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سرود «الغوت الغوت» از بیداری لیله قدر با عزاداری در شهادت مظلوم ترین امام شیعیان همراه بود و اشک ماتم بر آنان جاری شد. چهره ها. شبی را به یاد بیاور که مردانه ترین مردان تاریخ در قربانگاه عبادت تراشیده و سرهایشان را پاره کردند، در حالی که شمشیر عشق عشق، اسطوره عدالت و شجاعت در خون او غرق شده بود و صدای پیروزمندش در «فاسات و» پروردگار کعبه در زیر آسمان طنین انداز شد.

عاشقان اهل بیت (ع) شبی دیگر طبق معمول فرش دعای عشق را در حرم خورشید گشودند تا با معبود خود خلوت کنند، اما وقتی خالق خود را عاشقانه صدا زدند، معصومیت و مظلومیت امیر مومنان (ع) دلهایشان را پر از اندوه کرد و اشک بر چهره هایشان جاری شد.

اما سالروز شهادت حضرت علی (ع) برای برخی از ذاکران حرم حضرت دوست و عزاداری برای این امام همام فرصتی است برای رفع بار گناهان و طلب آمرزش از ذات اقدس الهی با شفاعت آن حضرت. علی (علیه السلام) که «یاعلی» با فریاد «استغفار، مغفرت» می گوید به درگاه نور و امید برو تا دلهایشان به نور تابناک و گرمای الهی روشن شود. بله، «چون نامه جنایت ما بسته شده بود…به دادگاه بردند…بیش از دیگران تقصیر ما بود اما…به عشق علی (ع) ما را بخشیدند».

در شب دوم قدر، این عبادت کنندگان علی بن موسی الرضا (ع) هستند که با دست و دلی خالی، زنگ زده از غم و گناه، زیر سایه آسمانی تاریک و پر از اشک فریاد می زنند و ماتم می زنند. و منتظر رحمتشان باز گردد و دل های مرده شان زنده شود و از کجا می دانی شب قدر چیست؟

صحنه شب نزول قرآن است که سرنوشت یک سال انسان را رقم می زند و این شب مزین به نام علی (ع) است که هم وصی پیامبر و هم پادشاه سخا بوده است. و کرم در غم و اندوه مردم شریک بودند.

با نوای حزن انگیز یاد کنندگان و مداحان اهل بیت(ع)، هق هق عاشقان در شب دوم قدر در حرم مطهر امام رحمت(ع) و احیای این شب خاطره انگیز به نام علی طنین انداز شد. (ع) و فرق. در حالی که شیعیان در این فضای سرشار از معنویت و شور، تجدید میثاقی دیگر کردند، از هم گسیخت و با شهادت مظلومانه همراه شد.

بر اساس سنت شب های قدر هر ساله در معبد امام رضا (ع) احیاگران پس از نماز و مناجات در حلقه انتظار با قرآنی که بر آنها می گذارند، حضرت را نزد امام زمان می برند و می گویند. «الحجه الحجه» روحشان به پرواز درآمد و به قله رسید و مانند کبوتر حرم انیس النفوس دور گنبد طلای بارگاه امام رئوف پرواز کرد و در خانه آن حضرت با ملائکه ساکن شد.

فریادهای استغفار، استغفار مؤمنان در پایان هر بند از دعای جوشن کبیر که یاد اهل بیت (ع) در شب قدر خوانده می شد، اوج می گرفت و می گفتند: مناسک را انجام دادند. از بندگی و فریاد و فریاد آنان در حالی که عزاداران شب شهادت حضرت علی (ع) را بازگو می کردند، دلهای نمازگزاران و مجاوران آینه ای شد که نور بندگی و عشق به حضرت علی (ع) را منعکس می کرد. شد.

علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر و دیگر آداب شب قدر، در شب شهادت حضرت علی (ع)، عزاداری ویژه ای در تمامی ایوان ها و صحن های حرم رضوی برپا شد. دل های بی پناه و عزاداران در محضر امام رضا (ع) با چشمانی اشکبار.

در دومین شب قدر علاوه بر حرم رضوی، مساجد، محافل مذهبی و تکایای مشهد نیز میزبان عزاداران حضرت علی (ع) بودند.(ع) به عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید