تیم مذاکره کننده ایران دارای تخصص قوی است/ آشفتگی غرب بر سر مواضع روشن و بسته های پیشنهادی برای لغو تمامی تحریم ها علیه ایران

زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789852

سلیمی گفت: تیم مذاکره کننده فعلی در این دوره از مذاکرات مقتدرانه با ارائه بسته های پیشنهادی شفاف به طرف مقابل حضور داشت و طرف مقابل با ارائه مواضع شفاف و شفاف و بسته های پیشنهادی برای رفع تمامی تحریم ها سردرگم و سردرگم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص دور اول مذاکرات رفع تحریم ها بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه موسوم به 1+4 در دولت سیزدهم، گفت: این دوره از مذاکرات با دوره های گذشته کاملا متفاوت است. یکی از تفاوت‌ها حضور تیمی قوی از کارشناسان در این دوره است که موضع صریح جمهوری اسلامی یعنی لغو تحریم‌ها به صراحت اعلام شده و توصیه می‌کنیم کشورهای دیگر قدرت تصمیم‌گیری در این زمینه را داشته باشند. .

وی افزود: تیم مذاکره کننده فعلی با ارائه بسته های پیشنهادی شفاف به طرف مقابل در این دوره از مذاکرات مقتدرانه حضور دارد و طرف مقابل با ارائه مواضع شفاف و شفاف و بسته های پیشنهادی به ترتیب سردرگم و سردرگم شد. همه تحریم ها را لغو کند.

سلیمی گفت: این دوره از مذاکرات بر خلاف دوره قبل، تیم کارشناسی مذاکره متشکل از نخبگان و افراد بی ادب است و راه تقلب را برای کشور مقابل و خلاء دوره قبل که به دلیل کمبود خوردند، بستند. کارشناس تقلب، در این مدت حذف شد.» و تیم مذاکره کننده فعلی اجازه استفاده از ترفندهای متقلبانه را به طرف مقابل نخواهد داد.

وی گفت: در دوره قبل به دلیل نبود تیم قدرتمند در مذاکرات، کلاه بر سر تیم ایران افتاد و این مدت این خلأ پر شده و دشمن فکر نمی کند بتواند از ترفندهای پیچیده ای برای فریب کاری استفاده کند. دوره قبلی مذاکرات.»

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توصیه می کنیم طرف مقابل با مطالعه و داشتن قدرت تصمیم گیری عمل کند چرا که دولت جمهوری اسلامی تغییر کرده و تیم مذاکره کننده تغییر کرده و پشتوانه کارشناسی قوی دارد.

مذاکرات لغو تحریم ها که از روز دوشنبه 17 آذر در وین پایتخت اتریش از سر گرفته شده بود، دیروز جمعه 13 آذر پس از 5 روز مذاکره پایان یافت. دور اول مذاکرات در دولت دکتر سید ابراهیم رئیسی.

علی باقری کنی، رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان، روز جمعه پس از نشست کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «سایر کشورها برای بررسی متون پیشنهادی ایران مجبور به بازگشت به پایتخت ها شدند.» منطق متون ایرانی را فراهم می کند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید