ما در مصر هستیم تا تحریم‌های برخی نهادها را لغو کنیم و تحریم‌های آیسا، کاتزا و اوترن را لغو کنیم.

ما در مصر هستیم تا تحریم‌های برخی نهادها را لغو کنیم و تحریم‌های آیسا، کاتزا و اوترن را لغو کنیم.

روز جدید عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اکنون به دنبال شفاف سازی در بحث فعالیت های اصلی خود هستیم تا نگرانی آنها برطرف شود اما در مقابل باید تحریم هایی را که اعمال کرده اند لغو کنند. در نتیجه توپ در زمین آنهاست. موضوع ضمانت نامه بسیار مهم است زیرا دیدگاه این قرارداد تضمینی است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: درخواست جمهوری اسلامی این است که تحریم ها لغو شود. ما به دنبال شفافیت در بحث فعالیت های هسته ای خود هستیم تا نگرانی های آنها برطرف شود. بیایید حذف کنیم. در نتیجه توپ در زمین آنهاست. موضوع ضمانت نامه بسیار مهم است زیرا دیدگاه این قرارداد تضمینی است.»

محمود عباس زاده در گفت و گو با «انتخاب» گفت: ما در مصر هستیم تا خطوط قرمز خود را دنبال کنیم، مشکلات اصلی را حل کنیم و تحریم های برخی نهادها، آیسا، کاتسا و اوترن را لغو کنیم. اینها مسائلی است که هنوز حل نشده است و ما اصرار داریم که حل شود و معتقدیم توافق خوب توافقی است که تکلیف را روشن کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به اینکه طرف های مذاکره درباره توافق پیش رو صحبت می کردند، معتقدیم امروز می توان به توافق رسید. خواسته های ما کاملا جدی، منطقی و مشروع است، اما غربی ها سرسختانه هستند. ما نمی‌خواهیم حقشان را به ما بدهند، اما این یک حق قانونی بود که از ما گرفتند و تحریم‌های ناعادلانه‌ای را علیه ما اعمال کردند.

عباس زاده ادامه داد: کافی است طرف مقابل کمی انصافاً از فکر و اشتهای خود بکاهد و حسن نیت و جدیت داشته باشد که در این صورت امشب می توان به توافق رسید. جمهوری اسلامی خواستار رفع تحریم ها است. ما اکنون در بحث فعالیت‌های هسته‌ای خود شفافیت نشان می‌دهیم تا نگرانی‌های آنها برطرف شود، اما در مقابل آنها باید تحریم‌هایی را که اعمال کرده‌اند لغو کنند. در نتیجه، توپ در زمین آنهاست.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد ایران از برخی خواسته های خود عقب نشینی کند، گفت: «بسیاری از موارد اختلاف روشن شده و چند مورد باقی مانده است. وی ادامه داد: ما معتقدیم این چند موضوع باید حل شود، بنابراین می گوییم اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد، بقیه موارد را می توان به سرعت حل و فصل کرد.

وی گفت: سایر موارد برای ما بسیار مهم است. من به عنوان نماینده مردم معتقدم این مسائل و به خصوص بحث ضمانت ها بسیار مهم است، چرا که دیدگاه این توافق یک تضمین است. بعد از اینکه با آمریکا به توافق رسیدیم و چون در برجام ضمانتی وجود نداشت، طرف مقابل ضربه خورد و توافق به تعویق افتاد. به همین دلیل است که نمی‌خواهیم یک توافق اولیه انجام دهیم که به گفته آقای سیف، دستیابی به آن چیزی نیست. بنابراین ما به دنبال تضمین هستیم.

عباس زاده افزود: ما برای گرفتن ضمانت در مصر هستیم و به اندازه وزن همه بر وزن ضمانت توافق داریم. «دلیل این است که اگر تضمینی وجود نداشته باشد، ممکن است آمریکا مانند برجام به تعهدات خود عمل نکند.

دیدگاهتان را بنویسید