افزایش تعامل قوه قضائیه و نیروی انتظامی / لزوم پاسخگویی نهادها و نهادها در برقراری امنیت


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810617

فرمانده کل کشور بر تقویت همکاری های قوه قضائیه و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: سهم همه دستگاه ها و نهادها در امنیت مشخص شده است. بنابراین باید نسبت به تعهدات خود مسئول و پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین اشتری با حضور فرماندهان و کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان تهران با عنوان طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبریک عید سعید فطر و استقبال از با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه گفت:

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در تامین امنیت شهروندان هستند.

سردار اشتری با تشکر و قدردانی از تلاش ها و اقدامات فرماندهی کلان انتظامی استان تهران و کارکنان آن، گفت: موضوع امنیت برای هر کشوری نعمت بزرگ و مهمی است و بارها اعلام کرده ایم که امنیت شهروندان خط قرمز خط قرمز است. پلیس.» ما واقعاً پشت این سخنان هستیم و با این حال به گفته فرمانده معظم کل قوا که فرمودند نیروی انتظامی مجاهد فی سبیل الله است، همکاران ما سخت کار می کنند و گواه آن هم همین است. شهدای عزیز و عزیز کشور فدای کشور

فرمانده معظم کل قوا با اشاره به لزوم تعامل بیشتر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در اجرای ماموریت ها گفت: البته قوه قضاییه و نیروی انتظامی در امنیت نقش اساسی دارند اما همه دستگاه ها، وزارتخانه ها باید و دیگران. نیروها باید پای کار بیایند و نقش خود را در این امنیت، استقرار و ارتقای آن به خوبی ایفا کنند و به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند.

وی افزود: در بسیاری از مواقع عدم انجام تعهدات و مسئولیت های قانونی یک نهاد یا وزارتخانه موجب بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود که گاه موجب ناامنی در جامعه می شود، بنابراین سهم همه دستگاه ها و نهادها در تامین امنیت باید روشن شود. وظایف آنها

سردار اشعری با اشاره به فرمایشات حکیمانه فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اینکه نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی و مؤثر امنیت و ناجا رکن اصلی امنیت است، گفت: ما برای ماموریت ایستاده ایم یک سری هماهنگی های بیشتر لازم است که رفع آن مستلزم رسیدگی رئیس محترم قوه قضائیه است.

وی بر لزوم هوشمندسازی پلیس و قوه قضائیه و رفع خلأهای موجود تاکید کرد: پرونده های الکترونیکی و ارتباط حضوری می تواند برخی از ماموریت های پلیس را که بعضا مضر است کاهش دهد و از سوی دیگر برخورد دقیق و سریع را افزایش دهد. با امور مردم

سردار اشتری در پایان گفت: پلیس همواره خود را موظف به اجرای عدالت با رعایت شئونات شرعی و قانونی دانسته و این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی قرار دارد. او می داند و به آن عمل می کند و در برخورد با متخلفان نظم و قانون مقتدرانه و قاطعانه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید