ما در حال بررسی استخدام نامزدهای انتخابات FF در سایر نهادها هستیم


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884137

برای افرادی که سه دوره عضو هیئت مدیره بوده اند منع قانونی ندارد.

یکی از اعضای هیأت ابتدایی انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: در چارچوب اساسنامه، نامزدی در صورت داشتن مسئولیت نمی تواند در انتخابات شرکت کند و باید از آن سمت استعفا دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علی فلاحتی، یکی از اعضای هیات بدوی فدراسیون فوتبال درباره شغل دو نامزد انتخاباتی گفت: موضوع مسئولین نیست، در چارچوب اساسنامه، نامزدی در صورت داشتن شرایط خاص نمی تواند در انتخابات شرکت کند. مسئولیت دارد و باید از این سمت استعفا دهد. حتما استعلام خواهیم گرفت تا دوستانی که ثبت نام کرده اند در صورت داشتن سمت مدیر عاملی یا معادل آن اعم از اینکه شغل ورزشی باشد یا نباشد استعفا دهند.

وی در خصوص اینکه هیچ نامزدی نمی تواند بیش از سه دوره متوالی یا متناوب در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عضویت داشته باشد، گفت: علاوه بر ماده 33، ماده 39 ماده 1 را نیز داریم. ماده ۸۸ و ماده آخر اساسنامه از تاریخ تصویب لازم الاجرا می باشد. برخی از دوستان می گویند این موضوع مربوط به اساسنامه سابق است اما ما قانون داریم. قوانین و مقررات انتخاباتی باید از قوانین محلی مانند قانون مدنی تبعیت کنند و خود قانون اساسی و سایر قوانین ما نیز باید از قانون اساسی تبعیت کنند. در ماده 4 قانون مدنی آمده است که اثر قانون نسبت به آینده است و قانون نسبت به گذشته اثری ندارد مگر اینکه در خود قانون مقررات خاصی اتخاذ شده باشد که در این مورد چنین نیست. . به همین دلیل این بحث تمام شده و ظاهرا منع قانونی برای افرادی که سه دوره عضویت در هیات مدیره را داشته اند وجود ندارد.

فلاحتی در ادامه گفت: به عنوان مثال در گذشته اگر فردی در آزمون تافل شرکت نمی کرد، اجازه حضور در جلسه آزمون دکتری را نداشت. این موضوع پیش فرض بود و این امضاها هم پیش فرض هستند. اینکه در اجرا اتفاقی افتاده که تقصیر فدراسیون است از موارد فوق العاده ای است که در کمیته بررسی می شود.

وی در پایان گفت: این مسائل نقص مدارک محسوب نمی شود. نقص مدارک مانند سوابق ورزشی متقاضی کم است یا گواهی عدم سوء پیشینه ارائه نکرده است، اما پنج امضا برای رئیس جمهور و دو امضا برای سایر اعضا پیش فرض است. اگر بنا به دلایلی ثابت شد که این مشکل از طرف فدرال رزرو است، نباید کسی را محروم کنیم و آن را فقدان مدرک بدانیم زیرا این موارد به طور پیش فرض هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید