بورل: در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستیم/ مهم است که واکنش قوی و متحد اتحادیه اروپا نشان دهیم/ به بررسی آنچه در ایران می‌گذرد ادامه خواهیم داد.

بورل: در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستیم/ مهم است که واکنش قوی و متحد اتحادیه اروپا نشان دهیم/ به بررسی آنچه در ایران می‌گذرد ادامه خواهیم داد.

روز جدید بورل گفت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست بعدی خود اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

یک مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به خبرنگاران گفت که این نهاد اروپایی قصد دارد در واکنش به تحولات اخیر در ایران، تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در پراگ به خبرنگاران گفت که در پی واکنش مقامات اروپایی به آخرین تحولات ایران، این نهاد اروپایی در حال بررسی اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

بورل گفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست بعدی خود اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهند کرد.

بورل پیشتر در واکنش به وقایع اخیر در ایران گفت: ما به عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران خواسته ایم به حقوق اساسی شهروندان ایرانی احترام بگذارد.

وی مدعی شد که موضوع را مستقیماً با چارلز مایکل، رئیس شورای اروپا در دیدار با برخی مقامات ایرانی در میان گذاشته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران گفت: به نظر من نشان دادن واکنش قوی و متحد اتحادیه اروپا مهم است. ما همراه با کشورهای عضو، همه گزینه‌های موجود، از جمله اقدامات محدودکننده را برای پاسخ به این رویدادها در نظر خواهیم گرفت. این موضوع را در جلسه آتی شورای روابط خارجی با همکارانم مطرح خواهم کرد.

بورل تصریح کرد: وقتی می‌گویم «اقدامات محدودکننده» از عبارتی استفاده می‌کنم که در معاهده (برای اتحادیه اروپا) آمده است. زیرا در این قرارداد کلمه جریمه نیامده است. فقط در آن می توانید کلمه “اقدامات محدود کننده” را پیدا کنید و من از آن استفاده می کنم.

این دیپلمات ارشد اروپایی همچنین تصریح کرد: به بررسی آنچه در ایران می گذرد ادامه خواهیم داد. ما از هر فرصتی برای ابراز مواضع و نگرانی خود در مورد حقوق بشر در ایران استفاده خواهیم کرد.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی اخیر با بورل گفت: اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و برای تشویق شورشیان و تروریست هایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند، اقدامات عجولانه سیاسی انجام دهد، متقابلاً پاسخ خواهیم داد.

بورل همچنین در صفحه توئیتر خود درباره این تماس تلفنی امروز نوشت: با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران گفت و گو کردم. من خواستار پاسخگویی در مورد مرگ مهسا امینی، پایان دادن به خشونت علیه تظاهرکنندگان و آزادی بازداشت شدگان شدم.

وی ادامه داد: حق اعتراض و انتشار آزادانه اطلاعات باید اجازه داده شود. اتحادیه اروپا در حال بررسی همه گزینه ها است.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: از ایران نیز خواسته ام با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید