تالاب هامون; موضوع دیدار ایران با نمایندگان برنامه توسعه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا/ کنترل کانون های گرد و غبار نیازمند اقدام بین المللی است.

ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793213

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در کمیته راهبری پروژه سیستان، تالاب هامون موضوع نشست مقامات ایرانی با نمایندگان برنامه توسعه سازمان ملل و اتحادیه اروپا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون گفت: جلسات سازمان حفاظت محیط زیست نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد.

وی افزود: نشست تخصصی کمیته ملی راهبری طرح سیستان با موضوع تالاب هامون و ارائه گزارش اجرای طرح در سال 2021 و برنامه کاری سال 2022 و راهبرد آتی اجرا شد.

پورمردان گفت: در حوزه تالاب بین المللی هامون پس از تحقیقات و مطالعات میدانی و شناسایی کانون های بحرانی گرد و غبار، طرح های توسعه ای با رویکرد کاهش فشار تالاب از جمله برنامه گسترده قرق در دستور کار قرار گرفت. در منطقه تالاب به منظور احیای پوشش گیاهی و کاهش گرد و غبار.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی کانون‌های گرد و غبار در تالاب بین‌المللی هامون دور از دسترس هستند و برای بهسازی و احیای این ذخیره‌گاه زیست کره، ظرفیت‌های بین‌المللی به همراه برنامه‌های معیشتی جایگزین در استفاده می‌شود. برای کاهش گرد و غبار

وی ادامه داد: اقدامات اداره کل از جمله قرق برای کاهش فشار بر تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی باعث کنترل بحران ریزگردها در منطقه و یافتن راه حل های جایگزین برای تامین نیاز مردم منطقه با اقداماتی از این قبیل می شود. به عنوان تعاملات اقتصادی و انرژی.«ایده های پاک و نوآورانه بسیار مؤثر هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به معرفی تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره و حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در این نشست و علیرغم وجود کانون های گرد و غبار فراوان در بستر هامون صبوری در افغانستان و پاکستان و عدم دسترسی به این تالاب ها. در مناطق، اقدام بر روی یک نهاد بین المللی مانند اتحادیه اروپا برای کنترل کانون های گرد و غبار همراه با پروژه معیشت جایگزین متمرکز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید