گام به گام برای احیای تالاب بین المللی هامون / طرح معیشت جایگزین وارد فاز دریافت پیشنهادات بازگشت سریع می شود.

ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782799

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

وحید پورمردان گفت: محیط زیست در راستای احیای تالاب هامون پیگیر اجرای طرح معیشت جایگزین برای ذینفعان است که وارد فاز دریافت پیشنهادهای بازگشت سریع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: برنامه های آموزشی نوبت به طرح های جایگزین معیشت رسیده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های مجدانه سازمان حفاظت محیط زیست، طرح معیشتی جایگزین برای کاهش فشار برداشت و بهره برداری از منابع و ذخایر تالاب هامون و تامین بهره برداران از این ذخیره گاه زیست کره در قسمت شرقی اجرا شده است. کشور.”

پورمردان گفت: در حال حاضر طرح معیشت جایگزین در قالب طرحی بزرگ با حمایت دستگاه های ذیربط در حال اجراست و از کلیه متقاضیان، ذینفعان، دوستداران و اقشار مختلف مردم جهت مشارکت و دسترسی به اطلاعات طرح معیشت جایگزین دعوت به عمل می آید. “طرح مشارکتی برای استفاده کامل از فرصت های ایجاد شده برای مردم منطقه.

7f2e1a6b 7802 4725 b78a 3f87f7736d33 خبر خاکستری

تشکیل کمیسیون تخصصی کاهش گرد و غبار

این کارمند سپس از تشکیل کمیسیون کارشناسی کاهش پدیده گرد و غبار با محوریت محیط زیست خبر داد و گفت: تصمیم گیری برای کاهش پدیده گرد و غبار با تشکیل کمیسیون کارشناسی محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به راهکارهای عملیاتی کنترل و کاهش اثرات گرد و غبار و طوفان شن و تسهیل در اجرای برخی اقدامات اولویت دار، با استفاده از نظرات دست اندرکاران و متولیان منطقه ای سیستان در دبیرخانه منطقه ای تالاب بین المللی هامون با همکاری مدیریت یکپارچه منابع. پروژه طبیعی برای احیای اکوسیستم های تالاب و ارائه حمایت های معیشتی جایگزین برای جوامع محلی انجام شد.

وی افزود: در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط، دست اندرکاران و فعالان تالاب و محیط زیست برگزار شد، پیشنهادات و راهکارهای پیشنهادی دستگاه های موثر و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید