بازدید وزیر کشور از مرز بین المللی و تالاب هامون/ وحیدی به کمپ خارجی نیاتک رفت


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810839

احمد واحدی وزیر کشور در سفر دو روزه خود به سیستان و بلوچستان از مرز، رودخانه هیرمند و تالاب بین المللی هامون به صورت هوایی بازدید کرد و در جریان وضعیت نیاتک قرار گرفت تا وضعیت را بررسی کند.

احمد وزیری در سفر دو روزه وزیر کشور به سیستان و بلوچستان پس از گفتگو با اصحاب رسانه در زابل به کمپ خارجی نیاتک سیستان و بلوچستان رفت و از روند ساخت این کمپ بازدید کرد. سابق.

اسکان موقت نیاتک یکی از بزرگترین مراکز بازداشت اتباع خارجی است

منصور ساعدی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین اتباع خارجی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: کمپ نیاتک با حمایت سازمان های بین المللی و اداره کل اسکان و نگهداری اتباع بیگانه با ظرفیت 7000 نفر و 7000 هزار وام اضافی. میلیارد ریال در 15 کیلومتری زابل به سمت دوست محمد در مرکز هلمند ساخته می شود.

وی اسکان موقت نیاتک را یکی از بزرگترین مراکز نگهداری اتباع خارجی دانست و افزود: هدف از ساخت این مجتمع بزرگ اسکان و ساماندهی موقت اتباع خارجی در زمان بحران افغانستان است.

مرحله بعدی: از تالاب بین المللی هامون دیدن کنید

وحید در گام بعدی سفر خود از مرز، مسیر رودخانه هیرمند و تالاب بین المللی هامون به صورت هوایی بازدید کرد.


به نام؛ تالاب بین المللی هامون سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه های خزر و ارومیه و هفتمین تالاب بین المللی جهان و یکی از ذخایر زیست کره ایران است که در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. هیرمند تشکیل می شود و وقتی آب زیاد باشد، با هم ترکیب می شوند و دریاچه مشترک هامون بین افغانستان و ایران را تشکیل می دهند. این در حالی است که در دو دهه اخیر رودخانه هیرمند به دلیل قطعی آب خشک شده و بستر آن به کانون ریزگردها تبدیل شده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید