الی کوهن و جوزف بورل با تمرکز بر تقویت سیاست اتحادیه اروپا علیه ایران دیدار کردند

الی کوهن و جوزف بورل با تمرکز بر تقویت سیاست اتحادیه اروپا علیه ایران دیدار کردند

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل قرار است روز سه شنبه با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی موضوع هسته ای ایران دیدار کند.

وب سایت وای نت هدف از دیدار کوهن با بورل را تلاش برای باز کردن صفحه جدیدی در روابط و متقاعد کردن او برای اتخاذ سیاست سخت گیرانه تر در مورد ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ژوئن آینده در وین عنوان کرد.

به گزارش وای نت، انتظار می رود کوهن در آن جلسه از بورل بخواهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را «سازمان تروریستی» اعلام کند.

از سوی دیگر به گفته این وب سایت، بورل در این نشست موضوع فلسطین و مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک سازی و توسعه آن را نیز مطرح خواهد کرد.

کوهن همچنین با روبرتا متزولا، رئیس پارلمان اروپا و الیور فرهلی، کمیسر اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه اسرائیل پیشتر به بورل که می‌خواست به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر کند، اطلاع داده بود که به دلیل اقداماتش در توصیف اقدامات ارتش اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به عنوان «تروریستی»، «عنصر مورد نظر» نیست و در تلاش است. برای دستیابی به توافق هسته ای جدید بین ایران و غرب.

یایر لاپید، وزیر خارجه سابق اسرائیل و رهبر کنونی اپوزیسیون، پیشتر از بورل به دلیل سفرش به تهران و تلاش‌هایش برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: «سفر بورل به ایران یک اشتباه استراتژیک و بی‌اعتنایی به جان شهروندان اسرائیلی بود. ” ” خوب.

این خبر را در عربی 48 ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید