رئیسی: دوره ای که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها وجود داشت به پایان رسیده است/ ما الان یک آهنگ داریم برای اجرای رهنمودهای رهبری.

رئیسی: دوره ای که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها وجود داشت به پایان رسیده است/ ما الان یک آهنگ داریم برای اجرای رهنمودهای رهبری.

ابراهیم رئیسی گفت: بنده در خدمت رهبری هستم، نه تنها عملکرد دولت بلکه سایر نهادهای انقلابی را نیز گزارش می دهم. دورانی که در تعریف دولت و سایر نهادها دوگانگی وجود داشت گذشته است. ما اکنون یک آهنگ داریم تا دستورالعمل های رهبری و خدمت به مردم را برآورده کنیم.

رائیزی بیان کرد: مردم کمیته امداد را نهادی مثمر ثمر و موثر می دانند که برکات بسیاری را برای مردم کشور و حتی منطقه، مسلمانان و همسایگان به ارمغان آورده است.

ابراهیم رئیسی در مراسم واگذاری 23 هزار واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد گفت: در روایات مختلف بر رسیدگی به فقرا تاکید شده است. کمیته امداد تجربه بسیار درخشان و نماینده ای در کمک به نیازمندان و آزادسازی نیروی کار مردم در زمینه های مسکن، اشتغال، تحصیل و سایر زمینه ها دارد.

وی ادامه داد: امروز مردم بیشترین اعتماد را به کمیته امداد دارند. مردم این کمیته را نهادی مثمر ثمر و مؤثر می دانند که برای مردم کشور و حتی منطقه، مسلمانان و همسایگان بسیار مبارک است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسکن به عنوان گران ترین بخش بیشترین سهم را در بودجه خانواده دارد، افزود: امروز نهادهای انقلابی و دولت برای حل مشکل مسکن بسیج شده اند. یکی از جلوه های این همکاری همین مراسم است. این مراسم نشان داد که کاری که تبلیغ می شود و خیرین بیایند موفق خواهد بود. ما باید موانع پیش روی آنها را برداریم. کمیته پشتیبانی می تواند اعتماد خیرین را جلب کند. خوب است که ببینیم نهادهای انقلاب اسلامی در کنار دولت چگونه مشکل مسکن را حل می کنند.

رئیس جمهور با ارزیابی اقدامات گروه های جهادی به عنوان یکی از اقدامات مکرر کشور، خاطرنشان کرد: اگرچه جهاد سازندگی تعطیل شد، اما حرکت های جهادی در کشور که عصاره انقلاب اسلامی است هیچ گاه تعطیل نشد و این به دلیل تشویق رهبری به اقدامات جهادی. حرکت های جهادی در کشور بسیار موثر است.

و افزود: انشاءالله تا پایان سال 1402 در روستاها افراد جویای مسکن نباشند. دولت تمام کمک های خود را برای کمک به دستیابی به این هدف به کمیته ارائه می کند. کمیته امداد یکی از نهادهای موفق در ایجاد اشتغال است. اینکه کمیته امداد فقط به نیازمندان مستمری می دهد درست نیست زیرا کمیته امداد نیازمندان را خود حمایت می کند.

وی با بیان اینکه «وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک ها، استانداران، استانداران، بخشداران و همه دستگاه های دولتی موضوع مسکن را به عنوان یکی از مسائل مهم کشور مطرح کرده است»، گفت: وقتی می گویم. اینکه باید 1 میلیون خانه بسازید، من شخصاً چیزی نمی گویم. زیرا هرکس نیازهای کشور را بشناسد متوجه می شود که در طول سال های گذشته باید 1 میلیون خانه می ساختیم. در سال های اخیر این عقب ماندگی را در کشور داریم و از طرفی ساخت یک میلیون خانه هم قانون مجلس است.

رئیس جمهور با درود بر تمامی خدمتگزاران این نهاد از جمله مرحوم عسگراولادی، گفت: مسئولین کمیته امداد و به ویژه کسانی که به صورت گمنام در این نهاد مشغول خدمت خالصانه و گره گشایی از زندگی مردم هستند. امروز همه نهادهای انقلابی توان خود را بسیج کرده اند تا با همکاری دولت مشکل مسکن را به عنوان بخش عمده ای از بودجه خانوار حل کنند.

رئیسی در پایان گفت: بسیار خوشحالیم که 23 هزار مسکن در اختیار خانواده ها قرار می گیرد. امیدوارم کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان تلاش مضاعف کند. امیدوارم مشتریان شهرستان ها نیز صاحب خانه شوند و این هدف محقق شود. من نه تنها عملکرد دولت را به رهبر گزارش می دهم، بلکه عملکرد سایر نهادهای انقلابی را نیز گزارش می دهم. دورانی که در تعریف دولت و سایر نهادها دوگانگی وجود داشت گذشته است. ما اکنون یک آهنگ داریم تا دستورالعمل های رهبری و خدمت به مردم را برآورده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید