شناسایی ۲۸۹ کودک خیابانی در سال گذشته در مازندران/ برای توانمندسازی کودکان نیازمند مشارکت نهادها هستیم.


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885101

فریبا بریمانی با بیان اینکه در سال 1400 تعداد 289 کودک بی سرپرست توسط بهزیستی مازندران شناسایی و ساماندهی شدند، گفت: وی گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته برای جذب و شناسایی، در توانمندسازی این کودکان با مشکل مواجه هستیم و نیاز مبرم به همکاری همه شرکای دولتی و غیردولتی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; فریبا بریمانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سه مرکز برای کودکان خیابانی و کودکان کار در استان داریم که شامل دو مرکز شبانه روزی در ساری و یک مرکز روزانه در آمل است.

وی افزود: علاوه بر 16 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و محروم استان، 18 مرکز اجتماعی اورژانس با خدمات سیار در استان ارائه خدمات داریم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران خاطرنشان کرد: با وجود بررسی ها و اقدامات انجام شده همچنان شاهد پدیده کودکان کار و بی سرپرست در مازندران هستیم که به یکی از آسیب های جدی در استان تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: حاشیه نشینی، پذیرش استان از سوی مهاجران، مشکلات اقتصادی و وجود مناطق کمتر برخوردار باعث افزایش کودکان کار در استان شده است.

بریمانی بیان می کند: در سال 1400 تعداد 289 کودک شاغل در خیابان توسط بهزیستی مازندران شناسایی و ساماندهی شدند که بالاترین رده سنی این کودکان 7 تا 11 سال با 133 نفر بوده است.

وی اعلام کرد: 73 درصد کودکان کار شناسایی شده در سال گذشته پسر و 27 درصد دختر بوده و 90 درصد این کودکان کار برخلاف سایر استان ها ایرانی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران تصریح کرد: خدمات ارائه شده به این کودکان شامل سوادآموزی، حرفه آموزی، اشتغال از طریق حرفه آموزی، استخدام سرپرستان کودکان کار، اردوهای فرهنگی و تفریحی، اخذ شناسنامه و دفترچه بیمه و همچنین فرهنگی است. و کلاس های ورزشی

این مسئول تاکید کرد: با وجود تمام تلاش های انجام شده برای جذب و شناسایی، در توانمندسازی این کودکان با مشکل مواجه هستیم و نیاز مبرم به همکاری همه شرکای دولتی و غیردولتی داریم.

بریمانی خاطرنشان کرد: طرح کودکان در استان مازندران اجرا می شود تا بتوانیم شرایطی را برای بهبود زندگی کودک فراهم کنیم و مشارکت همه نهادهای متولی برای تحقق این مشکل ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید