برای توسعه ورزش مشارکت همه نهادها ضروری است/بازنگری در اساسنامه فدراسیون ها باید در دستور کار شورای عالی ورزش قرار گیرد.


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921127

شورای عالی ورزش می تواند اعتماد به نفس را به ورزش بومی بازگرداند

وزیر ورزش و جوانان گفت: شورای عالی ورزش باید اعتماد به نفس ورزش را در کشور بازگرداند. طی دو دهه گذشته تصمیمات متعددی در حوزه ورزش گرفته شده است که منجر به اتفاقات خوبی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جلسه کمیته دائمی شورای عالی ورزش و تربیت بدنی گفت: در هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران معمولاً در حوزه ورزش انجام می شود که همه کشورها یک سیاست دارند. برخی کشورها معتقدند که باید رویکرد توسعه ورزش برای همه را دنبال کرد زیرا منجر به کاهش هزینه های درمانی و در کنار آن سلامت، رفاه و روحیه افراد جامعه می شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: نکته مهم دیگر در خصوص توسعه ورزش همگانی، بحث توسعه اشتغال و مسائل اقتصادی است و اینکه بدن سالم باعث افزایش راندمان کار می شود. در جوامع بشری از زوایای مختلف به ورزش نگاه می کنند و همه سیاست دارند.

سجادی در ادامه بیان کرد: چین زمانی که تصمیم به برگزاری المپیک گرفت، چند سال پیش رویکرد خود را از ورزش همگانی به قهرمانی تغییر داد و توانست از نظر مدال آوری بالاتر از آمریکا قرار بگیرد.

وی همچنین بر ضرورت مشارکت نهادهای مختلف برای توسعه ورزش کشور تاکید کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نیروهای مسلح، ورزش کارگری و شهرداری ها وظایف و وظایفی دارند. برای رسیدن به هدف مورد نظر یعنی شاهد توسعه ورزش در هر نقطه از کشور نیازمند وحدت و اتحاد عمل هستیم.

سجادی همچنین با بیان اقدامات انجام شده برای توسعه ورزش در کشور بیان کرد: در هفته تربیت بدنی بیش از 21 هزار رویداد ورزشی در کشور برگزار شد که شامل مسابقات قهرمانی، همگانی، محلی و محلی و ورزش بانوان بود. هفت هزار برنامه با موضوع نوروزی نیز برگزار شد. ما قدردان همه این تلاش ها هستیم، اما باید در نظر داشته باشیم که این تعداد برنامه می تواند ما را به هدف اصلی که مد نظر داریم برساند.

وی ادامه داد: باید از حداقل ها برای ایجاد رویدادهای بیشتر در توسعه ورزش استفاده کنیم. حضور همه معاونان وزارت ورزش در این جلسه نشان می دهد که با جدیت کار می کنیم. هر سازمانی که برای توسعه ورزش تلاش می کند باید اهداف شورای عالی ورزش را محقق کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وظایف شورای عالی ورزش گفت: بازنگری در اساسنامه فدراسیون ها یکی از وظایفی است که می تواند از جمله اقدامات شورای عالی ورزش باشد. یکی از اتفاقاتی که افتاد این بود که به اساسنامه همه فدراسیون ها به یک شکل نگاه شد و مشکل ساز شد. شورای عالی ورزش باید اعتماد به ورزش را در کشور بازگرداند. طی دو دهه گذشته تصمیمات متعددی در حوزه ورزش گرفته شده است که منجر به اتفاقات خوبی نشده است. در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ما فقط به عنوان ناظر حضور داریم و این در حالی است که همه بستر و اعتبارات از سوی وزارت ورزش تامین می شود.

سجادی خاطرنشان کرد: امیدوارم بحث تشکیل فدراسیون ها از اولویت های شورای عالی ورزش باشد و انجمن ها نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند زیرا برخی از انجمن ها قابلیت فدراسیون شدن را دارند. موضوع عفاف و حجاب نیز از موضوعاتی است که در شورای عالی مطرح می شود. مثلا با توجه به حضور بانوان در ورزشگاه ها این موضوع باید بررسی شود.

وزیر ورزش و جوانان اذعان داشت: بالغ بر هزار بازی بومی و محلی در کشور داریم و شورای عالی ورزش باید برای ثبت همه این بازی ها حکمی اتخاذ کند. وقتی ورزش کشتی را ثبت کردیم، فرهنگ کشتی هم باید ثبت شود که کشور همسایه این کار را انجام داده است.

وی در پایان گفت: بحث تامین مسکن قهرمانان و رسیدگی به پروژه های ناتمام از دیگر موارد قابل طرح در شورای عالی ورزش است. برای تکمیل پروژه های ورزشی کشور 50 تلاش لازم است و باید از تمامی گزینه های قانونی برای تکمیل این پروژه ها استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید