دستور تشکیل کمیسیون حقوق و دستمزد شورای عالی کار/حقوق 30 درصد هزینه ها/جلسات شورای عالی کار ماهانه تشکیل می شود.

ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782847

این نماینده کارگران از تشکیل جلسه شورای عالی کار و صدور دستور تشکیل کمیسیون دستمزد در جلسه این هفته شورا خبر داد و گفت: 30 درصد از هزینه های ماهانه خود را تامین می کند.

فرامرز توفیکی نماینده کارگران در شورای عالی کار و رئیس کمیته حقوق و دستمزد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با بیان اینکه جلسه شورای عالی کار در تاریخ 1396/06/13 برگزار می شود، گفت: شنبه این هفته در این جلسه مقرر شد جلسات شورای عالی کار به صورت ماهانه و در هفته سوم هر ماه برگزار شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

دستور تشکیل کمیسیون حقوق و دستمزد صادر شد/ سبد کار همچنان نقدی است

وی همچنین از صدور دستور تشکیل کمیته دستمزد در شورای عالی کار در جلسه این هفته خبر داد و افزود: هنوز دعوتی برای تشکیل جلسه کمیته دستمزد برای بررسی حداقل سبد روزانه خانوارهای کارگری برای سال 1401 وجود ندارد. “

توفیکی ادامه داد: در این جلسه هفته جاری پیشنهاد غیرپولی شدن سبدهای غذایی ارائه شد که بر اساس آن میزان سبد کار که امسال 600 هزار تن است به کالا تبدیل شود که این پیشنهاد با اجماع رد شد. و هنوز هم پول نقد است، زیرا تبدیل سطل کار به کالا باعث می شود رانت ها رای نیاورند.

وقتی وضعیت معیشتی وزرا بد است. آنچه کارگران می گویند/ مدام با جهش قیمت ها مواجه هستیم

این نماینده کارگران در خصوص وضعیت معیشتی این قشر از جامعه گفت: وقتی وزیر کار می آید و می گوید چرا فقط معیشت کارگران و کارمندان، وزرا، نمایندگان مجلس و… صحبت می کنیم. شرایط بد است و وزیر می گوید گذران زندگی می کند. قطعا بدتره

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از روز اول امسال جهش قیمتی وجود داشته است. امسال به دلیل عدم کنترل دقیق بازار، شور و هیجان و تریبون منتقدان ارز 4200 تومانی باعث شد تا به بهانه حذف ارز ترجیحی به جای مدیریت، فضا برای افزایش قیمت و سود باز بماند؛ این موضوع بر اجزای سبد معیشت تاثیر گذاشته و مدام با جهش قیمتی مواجه هستیم.

حقوق فقط 30 هزینه را پوشش می دهد / حقوق سال آینده چگونه تعیین می شود؟

توفیقی افزود: قیمت ها به حدی افزایش یافته است که فاصله حداقل دستمزد و سبد دستمزد کارگران هر روز بیشتر می شود و به قدری بزرگ شده که حداقل دستمزد یک کارگر دارای دو فرزند در نهایت بین 30 تا 35 درصد ماهانه را پوشش می دهد. دستمزد. قیمت.”

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: در حال حاضر نمی توان عددی را بیان کرد. با این حال، مقام معظم رهبری بر بهبود معیشت خانواده های مزدبگیر تاکید کردند و آقای رئیسی و دولت متعهد به بهبود معیشت آنها شدند.

وی افزود: نگرانی و دغدغه نمایندگان کارگری این است که شاید سال آینده ارز 4200 تومانی منتفی شود. هنوز نمی دانیم دولت در بودجه سال آینده چه تصمیمی برای ارز ترجیحی خواهد گرفت. اما ما معتقدیم که این ارز باید بماند و مدیریت شود نه حذف.

انیت دولت روحانی برای مدیریت نکردن ارز 4200 تومانی / ارز ترجیحی باید مدیریت شود

توفیقی افزود: دولت روحانی ارز 4200 تومانی را مدیریت نکرد و به هیچ وجه نتوانست آن را مدیریت کند چرا که دولت قبل اذعان داشت اهداف ترجیحی محقق نشده است. یادم هست معاون وزیر صمت در دولت پیشتر در جلسه کمیته دستمزد اعلام کرد که نمی توانیم این ارز را مدیریت کنیم.

این نماینده کارگران گفت: معتقدیم ارز 4200 تنی هدر رفته و به درستی هزینه نشده است که به محلی برای رانت و سود تبدیل شده است. اما اگر دولت آن را اداره کند؛ این امر قطعاً بر معیشت جامعه تأثیر می گذارد و می تواند از بسیاری از افراد مفسد، اجاره بها و حتی افزایش وحشتناک قیمت ها جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: اگر دولت بتواند ارز ترجیحی را مدیریت کند و آن را حذف نکند; می توان صحبت کرد و در مورد حقوق سال آینده تصمیم گرفت. اما اگر ارز 4200 تنی در بودجه سال آینده حذف شود. در آن زمان ماده 41 قانون کار را نمی توان فصلی دانست; چون همه از جمله نمایندگان مجلس می گویند با حذف ترجیحی ممکن است افزایش شدید قیمت داشته باشیم. به همین دلیل باید منتظر تصمیم دولت باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید