سیستم اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است. جلسات شورای عالی اشتغال هر دو ماه یکبار تشکیل می شود

ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782567

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارآفرینان;

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته کارآفرینی در بین کارآفرینان اعلام کرد: در حالی که قبل از صدور مجوز آموزشگاه های فنی حرفه ای آزاد حداقل 8 ماه زمان می برد، اکنون با صدور خودکار این مجوزها به کاهش یافته است. سه روز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به مناسبت آغاز هفته جهانی کارآفرینی و در جمع کارآفرینان وزارت کار گفت: نظام اداری ما از دهه 1320 و 43 سال پس از انقلاب به شدت ضد کارآفرینی بوده است.

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس که طراحان نظام اداری کشور ما قبل از انقلاب بودند، راه اندازی کسب و کار را برای کشورهای خود بسیار آسان کردند، اما در قوانین ما که عمدتاً مربوط به دوران قبل از انقلاب است، شرایطی وجود دارد. برای کارآفرینان نامطلوب است.» او گفت. قابل درک است، بنابراین باید تغییرات اساسی در قوانین تجارت ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امیدواریم اتفاق خوبی که در مجلس شورای اسلامی در کاهش ساعات کاری در قالب تسهیل سیستم صدور مجوز و کاهش روند اداری برای راه اندازی کسب و کار افتاده است به این اصلاحات کمک کند.

وی افزود: البته قبل از آن در وزارت کار در مقیاس کوچک شروع کردیم و تاثیر فوق العاده ای در این امر دیدیم. صدور پروانه هنرستان های فنی حرفه ای 8 ماه به طول می انجامید، اما با تغییر فرآیند صدور مجوز و خودکار شدن سیستم صدور مجوز، این زمان به سه روز کاهش یافت، به طوری که ظرف یک ماه 500 پروانه برای هنرستان های فنی و حرفه ای صادر شد. در مدت 6 ماه بین 20 تا 30 مجوز صادر شد و بازار خرید و فروش مجوز با هزینه های میلیاردی شکل گرفت که مانع کارآفرینی می شود.

عبدالملکی تاکید کرد: اولین کار مزاحمت برای کارآفرینان و دبیرخانه شورای بازرگانی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد برای حمایت از کارآفرینان است.

وی گفت: اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم دو هفته پیش با حضور رئیس جمهور برگزار شد. آقای رئیسی دستور داد تا ماه آینده دومین جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل شود. بودن.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکوسیستم کارآفرینی در حال حرکت به سمت نابودی است، گفت: دولت، نظام بانکی و قوانین باید در خدمت کارآفرینان باشند و برای تشویق و تسهیل کارآفرینی تغییر کنند و ما برای کارآفرینی از ما استفاده می کنیم. آموزش، آموزش عالی، آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و سمینارهای ترویج کارآفرینی برای افزایش تعداد کارآفرینان در کشورمان.

عبدالملکی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی جایگاه کارآفرینان متفاوت از گذشته خواهد بود و به اکوسیستم کارآفرینی کشور کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید