ایجاد یک میلیون و 800 هزار شغل تا پایان سال 1401 / دستور رئیس جمهور برای تشکیل ماهانه جلسات شورای اشتغال

ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785683

سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار اعلام کرد؛

سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار با بیان اینکه وزارت کار در نظر دارد تا پایان سال آینده یک میلیون و 850 هزار شغل ایجاد کند، گفت: تاکنون 17 تفاهم نامه با سازمان ها و ارگان های مختلف منعقد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود کریمی بیرانوند، چه برنامه ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور دارید؟ وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه اشتغال این است که این موضوع از منظر مثلاً ایجاد آسایش برای یک فرد مورد توجه قرار می گیرد و این دیدگاه یک دیدگاه است، در حالی که اشتغال یک دیدگاه است. فرآیند اجتماعی آن را باید از نظر عرضه و تقاضا تحلیل کرد.نیاز بازار چیست و عرضه نیروی کار چیست؟

وی افزود: در کنار این مرحله باید به کشف استعدادها، امکانات، نظارت بر تسهیلات اشتغال زایی نیز توجه شود.

کریمی بیرانوند وی گفت: اولین رویکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت اشتغال تغییر نگاه اشتغال محوری به موضوع اشتغال است.

سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت کار گفت: نکته دیگر این است که همه دستگاه ها در ایجاد اشتغال دخیل هستند، وزارت اقتصاد، وزارت تعاون در حوزه مهارتی، وزارت علوم، وزارت علوم. سلامت، جهاد روستایی حتی بخش‌های خصوصی و دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و موسسات خیریه و حتی گروه‌های جهادی در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش دارند که یکی راحتی و دیگری فرصت‌های شغلی است.

به گفته کریمی بیرانوند، فلسفه تشکیل دبیرخانه شورای عالی اشتغال، هماهنگی و تسهیل در حل معضل بیکاری و هماهنگی با وزرای مرتبط با اقتصاد کشور است و این فردی است که معضل بیکاری را حل می کند. .

وی افزود: علاوه بر این پیوند صنعت و دانشگاه و تعریف طرح کسب و کار در دانشگاه ها می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

شناسه. معاون کارآفرینی وزارت کار همچنین گفت: اولین مصوبه شورای عالی اشتغال این است که تا پایان سال 1401 در کشور یک میلیون و 850 هزار شغل جدید ایجاد شود.

وی گفت: در حالی که شورای عالی اشتغال هر 6 ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد، اما به دلیل اهمیت موضوع اشتغال، رئیس جمهور دستور داده است که این جلسات هر ماه یک بار تشکیل شود و دومین جلسه شورای عالی اشتغال نیز در آینده برگزار می شود. دو هفته.» مصوبات جلسه قبل پیگیری خواهد شد.

به گفته کریمی بیرانوند، بر اساس مصوبات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم، تاکنون 17 تفاهم نامه با دستگاه های مختلف منعقد شده است که سهم هر دستگاه در اشتغال زایی و تعدیل های استانی آن تعریف شده است. در تمامی این قراردادها یک طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرف دیگر دستگاه مربوطه است.

وی در خصوص مشاغل خرد و خانگی نیز گفت: دبیرخانه مشاغل خانگی کشور وظیفه اشتغال و توسعه کارآفرینی را بر عهده دارد. و از نظر اشتغال سود بیشتری می یابد.

کریمی بیرانوند گفت: قرار است در بودجه اشتغال دستگاه های دولتی بین 10 تا 15 درصد از اعتبار هر دستگاه در زمینه حمایت از ایجاد مشاغل خانگی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید