صندوق های قرض الحسنه بهترین دستگاه اجرایی دولت برای دستیابی به اشتغال پایدار/ ایجاد ۴۷ هزار شغل در سال جاری

ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790653

سردار زهرایی گفت: صندوق های قرض الحسنه در سال گذشته 70 هزار شغل ایجاد کرده و در سال جاری تاکنون 47 هزار شغل پایدار ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان ، سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح کاملا تسهیل شده و بدون برگزاری مردمی بود. صندوق هایی که باعث ایجاد اشتغال در کشور می شود.

وی افزود: این طرح سه سال است که اجرا شده و امروز مفتخریم که نتیجه یک کار قرض الحسنه و عام المنفعه را آشکار کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: 26 هزار صندوق کرز الحسنه فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 450 صندوق و 10 تعاونی در خراسان جنوبی مستقر هستند. این تعاونی ها نیز حاصل کار این صندوق ها هستند با این تفاوت که مردمی هستند و هدفمند به سمت اشتغال و تولیدات سودآور حرکت می کنند.

زهرایی گفت: یکی از نتایج این صندوق ها، نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و سمینارهای خانگی اشتغال خرد خود صندوق های قرض الحسنه است.

وی یادآور شد: کارهای انجام شده در این صندوق ها، بزرگترین مولفه آن، اراده مردم برای کار در اقتصاد است و همچنین کارهای تسهیلگری که بسیج سازندگی با بانک ها، موسسات و صدور پروانه انجام داده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: از این پس به منظور ارتقای کیفی این صندوق ها، تکمیل زنجیره ارزش از مواد اولیه تا بازار نهایی که از ابتدای سال جاری آغاز می شود، در دستور کار قرار دارد. .

زهرایی ادامه داد: اکنون این صندوق ها باید به سمت کیفیت، جذب منابع خیرین، جذب اعضای بیشتر، حق عضویت هدفمندتر، ارتباط تعریف شده با موسسات و بانک ها و ارتقای کیفیت محصول حرکت کنند.

وی تاکید کرد: این مشاغل باید از خانه داری به سمت گرفتن مجوز، گرفتن سیب سالم و در نهایت خوشه شدن حرکت کنند که در این راستا به عنوان پیشروان شغلی پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: بسیج سازندگی در خراسان جنوبی نیز 10 دسته شغل را با دستورالعمل شغلی ترویج می کند.

زهرایی گفت: امیدواریم با ظرفیت و محصولات سودآوری که استان دارد و با صندوق مردمی قرض الحسنه، در بازاری مطمئن، با کیفیت و قیمت مناسب، کار را برعهده بگیریم.

وی گفت: صندوق های قرض الحسنه در سال گذشته 70 هزار شغل ایجاد کرده و در سال جاری تاکنون 47 هزار شغل پایدار ایجاد شده است. این صندوق ها در سال گذشته برای 5 هزار شغل در خراسان جنوبی و از ابتدای امسال برای 1100 شغل ایجاد کردند.

زهرایی تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکل اشتغال را بدون کمک مردم حل کند. اما صندوق های قرض الحسنه شاید بهترین دستگاه اجرایی برای اشتغال پایدار در دولت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید