راه اندازی بیش از 449 صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در سمنان

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793250

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان مطرح کرد؛

کاشفی با اشاره به راه اندازی 449 صندوق قرض الحسنه اشتغال در استان سمنان گفت: هدف از تشکیل بسیج سازندگی حمایت از توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، اشتغال زایی رویکردی است که امروزه در ایران اهمیت زیادی دارد. زیرا کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان و تورم و گرانی تکان دهنده با وضعیت اقتصادی ضعیفی مواجه است. از این رو حمایت همه جانبه تولید و فعالان این عرصه در بخش های مختلف بسیار ضروری و مهم است.

بسیج سازندگی در بین نهادها و سازمان های مختلف به دلیل رسالت ذاتی خود وارد عرصه اشتغال زایی و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان شده است. محرومیت زدایی شد و توانست با ایجاد صندوق های قرض الحسنه گام بلندی در این راستا بردارد.

مهدی کاشفی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به راه اندازی 449 صندوق قرض الحسنه اشتغال در استان سمنان گفت: هدف بسیج سازندگی حمایت از توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم است. “

کاشفی با بیان اینکه تاکنون شرکت ها و کارگاه های مختلفی راه اندازی شده است، گفت: تاکنون 55 تعاونی و کارگاه با بهره مندی از اعتبارات قرض الحسنه در استان سمنان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به کارآفرینی روستایی افزود: چرا که با مشارکت زنان و مردان روستایی این مشارکت و همکاری ایجاد شده و به راهکاری برای رفع مشکلات اشتغال تبدیل شده است.

وی محرومیت زدایی، کاهش وابستگی به بانک ها، ایجاد اشتغال و تعاون با شعار «کار برای مردم، کار با مردم و کار با مردم» را از مهمترین دلایل و اهداف ایجاد برشمرد. قرض الحسنه تشکیل صندوق های قرض الحسنه است و روند ایجاد این صندوق ها همچنان در دستور کار است.

کاشفی با بیان اینکه بیش از 2000 نفر مشغول به کار شدند، گفت: بیش از 2000 نفر در استان سمنان در سال گذشته در کارگاه های راه اندازی شده توسط تعاونی ها استخدام شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید