اولین جلسه شورای عالی سینما قبل از روز ملی سینما برگزار می شود/اعضای شورای عالی سینما تعیین شدند.


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892299

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه شورای دولت اعلام کرد: اولین جلسه شورای عالی سینما قبل از 21 شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما که اعضای حقوقی وزیر امور خارجه در آن حضور دارند، تشکیل می شود. و وزیر آموزش و پرورش به عضویت شورای عالی سینما درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در حاشیه جلسه هیات دولت از برگزاری اولین جلسه شورای عالی سینما قبل از 21 شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما خبر داد. و برخی از اعضای قانونی آن هستند.

به گفته مهدی اسماعیلی، وزیر امور خارجه و وزیر آموزش و پرورش به عضویت شورای عالی سینما درآمده و اعضای واقعی آن منصوب شدند.

وزیر فرهنگ درباره برنامه وزارت فرهنگ برای مقابله با پخش برخی مطالب نامناسب در شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی فرصت بسیار خوبی برای سیستم رسانه ای ما است و این شبکه امروز به ظرفیت خوبی رسیده است، همانطور که ما دیده اند که بخش زیادی از مخاطبان ما از شبکه هستند، از نمایش خانگی استفاده می کنند، اما طبیعتاً مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که نهادهای مسئول باید با ورود به آن مشکلات را حل کنند.

مهدی اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال جسد مرحوم هوشنگ ابتهاج گفت: این موضوع یک اختلاف خانگی و خانوادگی بوده و همانطور که در خبرها آمده، دادگاه دستور انتقال جسد متوفی به ایران را صادر کرده است. در گیلان با همکاری مسئولان محلی و استانی آمادگی برگزاری مراسم تشییع را داریم و همه مقدمات به خوبی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید