دومین جلسه شورای عالی سینما/ از سرگیری فعالیت موسیقی برگزار می شود

ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921938

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی گفت: دومین جلسه شورای عالی سینما به زودی برگزار می شود و پیگیر مصوبات اولین جلسه این شورا هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این هفته مصوبه بسیار خوبی در حوزه هنری داشتیم و آن تصویب معلم بود. -نظام کارآموزی در هنر آموزش هنر.”

وی افزود: در سنت دانشگاهی رشته های هنری به عنوان سایر رشته ها دیده می شود و هنرمندان و اساتید هنر نقد جدی داشته اند که این رویه نیاز به اصلاح دارد. در همین راستا این موضوع در دستور کار ما قرار گرفت و توانستیم روز دوشنبه در حوزه هنری مصوبه ای در این زمینه به تصویب برسانیم و این کار را به صورت آزمایشی در یکی دو رشته شروع کنیم و انشالله این روند را در آینده. که از روش های سنتی و روش های شاگردی معلم برای تدریس در رشته های هنری و همچنین ارائه مدارک دانشگاهی استفاده می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جشنواره های فجر تصریح کرد: 7 جشنواره مهم در پیش داریم و دوستانم در هر کدام از این جشنواره ها مشغول هستند. دبیر جشنواره انتخاب شد و فعالیت ها در این راستا ادامه دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از شاخصه های جشنواره های امسال استانی بودن آن ها است; به عنوان مثال در جشنواره هنرهای تجسمی 31 جشنواره استانی داریم که در 7 رشته برگزار می شود. یعنی این جشنواره در تمام استان ها برگزار می شود. در حوزه تئاتر تا چند سال دیگر در 4 منطقه جشنواره های منطقه ای خواهیم داشت و در هر منطقه چندین استان فعالیت های تئاتری خود را به هیئت داوران ارائه کرده اند و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

وی درباره موضوع موسیقی نیز خاطرنشان کرد: از هفته گذشته فعالیت های موسیقایی را از سر گرفته ایم. دوستان من در بخش هنر و موسیقی در این زمینه فعالیت می کنند. سایت فروش بلیت در این زمینه فعال شده و در حال فروش بلیت کنسرت های مختلف هستند که با استقبال خوبی مواجه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با تشریح آخرین اخبار حوزه سینما گفت: انشاالله به زودی دومین جلسه شورای عالی سینما را خواهیم داشت. از همان جلسه اول پیگیر اجرای مصوبات هستیم که الحمدلله توفیقات زیادی داشتیم و تحقق توسعه جدی در تولید برنامه های نمایشی به ویژه در حوزه فیلم تاکید ماست و هستیم. به دنبال این موضوع انشاالله با وام های خوبی که دولت در این زمینه داده است شاهد توسعه جدی در این حوزه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید