از سرگیری شورای عالی سینما / اولین جلسه با حضور رئیس جمهور

زمان: 15:14
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775270

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: شورای عالی سینما با تلاش وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی احیا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حزایی ، رئیس سازمان فیلمسازی کشور با اعلام احیای شورای عالی فیلم گفت: با پیگیری های محمد مهدی اسماعیلی ، اولین جلسه شورای عالی فیلم با حضور رئیس جمهور برگزار می شود. در دسامبر امسال. “

خزایی ادامه داد: بزودی شورای عالی سینما پس از هشت سال وقفه با تلاش و کوشش وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در بالاترین سطح برگزار می شود. اعضای شورای عالی سینما پس از بررسی ها و ارزیابی های گسترده انتخاب شده اند و به زودی اعلام می شوند. شورا برای اولین جلسه خود با حضور رئیس جمهور تشکیل می شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به برخی از مهمترین اهداف شورای عالی سینما گفت: اجرای سیاست های متمرکز در حوزه سینمای ایران باید توسط همه دستگاه های اجرایی و دستگاه های ذیربط در قالب الگوی اسلامی ایرانی اجرا شود. پیشرفت و آرمانهای والای انقلاب اسلامی فرصت های ملی در زمینه سینما ، توسعه متوازن زیرساخت های سینمای ایران ، تقویت م componentsلفه های سینمای ملی و انقلابی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ایرانی ، رونق اقتصاد فیلم و توانمندسازی بخشهای غیردولتی فعال در حوزه سینما ، حمایت و هدایت سینما برای نیل به اهداف کلان فرهنگی. منویات اسلامی و رهبری ، ترویج حضور و مشارکت م cinemaثر سینمای ایران در عرصه بین المللی ، گسترش ، تنظیم و سازماندهی بازار فیلم به منظور توسعه اقتصاد سینما و رفع نیازها و نیازهای مخاطبان ، افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولیدات فیلم موضوعات و موضوعات ارزشمند ، تقویت و سازماندهی آموزش و تحقیقات فیلم مطابق با رویکردها و جهت های توسعه و تعالی سینما و شناسایی و پرورش استعدادهای جدید و تربیت نیروهای متخصص و درگیر. ارزشهای اسلامی انقلابی در کشور از جمله این اهداف است.

حزایی گفت به دلیل نگرانی های جدی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ، این شورا پس از هشت سال وقفه دوباره احیا می شود. کشور فعالیت این شورا اهمیت و موقعیت استراتژیک سینما و اقتدار فرهنگی آن را در جامعه نشان می دهد.

رئیس سازمان سینمایی ابراز امیدواری کرد که این اقدام بتواند در گام دوم انقلاب و در راستای تحول و بازسازی انقلابی و رواج آن برای سینمای ایران مثر باشد.

وی در پایان گفت: من شخصاً از آیت الله رئیسی رئیس جمهور و دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی به خاطر توجه ویژه به نیازهای سینما در کشور تشکر می کنم و معتقدم برکات و نتایج این شورا باعث رونق آن خواهد شد سینمای کشور پویاتر و بالغ تر می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید