اولین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد

ساعت: 19:42
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779762

اولین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم به ریاست رئیس جمهور با 20 تصمیم از جمله هدایت اعتبارات و نقدینگی به سمت اشتغال برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی اشتغال که اولین جلسه این شورا در دولت سیزدهم است، امشب پنجشنبه ششم آبان ماه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه 20 مصوبه از جمله ایجاد زیرساخت های اشتغال، حمایت از فعالان اقتصادی، هماهنگی مشارکت کنندگان در عرضه و تقاضای نیروی کار به عنوان اولین مصوبه، تعیین وزارتخانه های متولی اشتغال و تعریف بهره وری و اشتغال به تصویب اعضا رسید. . ایجاد دسته بندی در هر سیستم مصوبه دوم، انتخاب نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، صدا و سیما، رسانه ها، وزارت ارشاد و عنوان به عنوان نهادهای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی به عنوان مصوبه سوم، ایجاد نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، مستضعفان و آستان قدس زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد برنامه های اشتغال با اولویت مناطق فقیرنشین از جمله مصوبه چهارم، کمیته حمایت در سال 1401 به عنوان مسئول ایجاد اشتغال برای گروه های کم درآمد و پنج دهک اول. به عنوان پنجمین مصوبه برای تامین منابع مالی و ظرفیت لازم برای کمیته کمک انتخاب شد.

همچنین ششمین مصوبه شامل همکاری وزارت کشور با وزارت تعاون و کار برای اجرای ماده 16 قانون بهبود فضای کسب و کار با هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها و هفتمین مصوبه شامل انتخاب مدارس است. شامل وزارت علوم، بهداشت و سازمان فنی و حرفه ای به مدت شش ماه با توجه به اولویت ها و مصوبه هشتم، بخش منطقه ای طرح استخدامی توسط وزارت تعاون تعیین و به مدیران ابلاغ می شود.

در مصوبه نهم، منابع و تسهیلات بانکی به سمت اشتغال و استفاده از تسهیلات اختیاری هدایت می‌شود، به طوری که تسهیلات‌گیرنده به ازای هر میلیارد تن، یک نفر را استخدام و بیمه می‌کند.

از دیگر راهکارهای این نشست، تشکیل کارگروه های ملی بوم شناسی اشتغال در هفت کارگروه تخصصی بود. همچنین از دیگر مصوبات مهم این جلسه، راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار (NAES) برای تکمیل سامانه اطلاعات استخدامی و امکان دسترسی دستگاه ها و نهادهای ذیربط به این سامانه از ابتدای سال 1401 توسط سازمان سنجش و آموزش کشور بود. وزارت تعاون . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید