نایب رئیس مجلس درباره طرح حفاظت: کار متوقف نمی شود کار روی محتوا بیش از 10 جلسه پیش رفته است / شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی دارای اختیارات کامل هستند. آنها آنقدر خوب کار کرده اند که می توانید نتایج را ببینید

نایب رئیس مجلس درباره طرح حفاظت: کار متوقف نمی شود  کار روی محتوا بیش از 10 جلسه پیش رفته است / شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی دارای اختیارات کامل هستند.  آنها آنقدر خوب کار کرده اند که می توانید نتایج را ببینید

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در واکنش به تذکر یکی از اعضای کمیسیون تلفیق حفاظت از فضای مجازی مبنی بر اینکه شورای حاکمیت طرح مربوط به فضای مجازی را برای بررسی در دستور کار مجلس قرار دهد، گفت: که این طرح در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون مشترک امنیت سایبری مبنی بر اینکه شورای حاکمیت باید طرح سایبری را برای بررسی در دستور کار مجلس قرار دهد، گفت: این طرح در دستور کار قرار می گیرد.

مهرداد ویسکرمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) شورای اسلامی در یادداشتی اظهار داشت: طرح مربوط به فضای مجازی یک بار با رای مجلس در قالب اصل 85 (تصویب در کمیسیون) تصویب شد و سپس به تصویب رسید. مورد تردید قرار گرفت و رای گیری در دادگاه انجام شد و دادگاه برای بار دوم رای به بررسی این طرح در کمیته مشترک داد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار نظر کرد: بر اساس خشونت خانگی که عمدتا به خارج از کشور انجام می شود، ادامه کار کمیسیون متوقف می شود. در جلسه غیرعلنی رای گیری تصادفی به شکل غیرعادی صورت گرفت که آرای مخالف و موافق به هم نزدیک بود. سرانجام موضوع به دادگاه برگشت و کمیسیون از ادامه کار ممانعت به عمل آورد.

این نماینده شورای اسلامی یادآور شد: سه سال از عمر مجلس می گذرد و هنوز قانون فضای مجازی که مطالبه رهبری است نداریم، جنگ ترکیبی اخیر و فیلترینگ نیز نشان داد که فیلترینگ انجام می دهد. منتظر قانونگذاری شورای اسلامی نباشید، این عیب بزرگ مجلس، کنار گذاشتن قانونگذاری و تصمیم نگرفتن در فضای مجازی است؛ بنابراین شورای حاکمیت باید این موضوع را در دستور کار مجلس قرار دهد.

مصری رئیس جلسه در جریان صحبت های ویسکرمی به وی یادآور شد که قرار بود به عنوان مخالف طرح مالی پیشنهادی افشاگر صحبت کند و صحبت هایش خارج از موضوع است.

ویسکرمی در پاسخ به این سخنان مصری گفت: آیا شما قانونمند عمل می کنید که انتظار دارید قانونمند رفتار کنیم، آیا قانون سایبری را رد کردید؟ من طرفدار استخاره نیستم، اما استخاره را برای این صحبت ها راه انداختم. در مجلس باید به اتفاق آرا رای دهند و قانونی وجود ندارد که بگوید رئیس مجلس برای کل مجلس تصمیم می گیرد.

ویسکرمی ادامه داد: مجلس باید درباره ادامه کار کمیسیون مشترک تصمیم گیری کند. از خرداد به من قول دادند که این موضوع را بررسی کنند، حالا چند ماه دیگر به خرداد سال آینده می رسیم و دوباره خدمت حضرت آقا می رویم، چطور می توانیم بگوییم فضای مجازی ما قانون ندارد، چون در جمهوری اسلامی به عنوان یک امت در جهان اسلام، قانون فضای مجازی نداریم، در حالی که فضای مجازی بسیاری از کشورها قانونی است، چرا ما شجاعت انقلابی بودن را از دست داده ایم و چهار فرزند برای ما تصمیم می گیرند.

گفت اگر با تذکر ولی امر مسلمین بیدار نشویم با لگد دشمن بیدار خواهیم شد اغتشاشات اخیر همه چیز را به خوبی نشان داده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر ویسکرمی ابتدا از وی پرسید که آیا می خواهید طرح مربوط به فضای مجازی در دستور کار جلسه علنی شورای اسلامی قرار گیرد که ویسکرمی پاسخ مثبت داد.

مصری در ادامه خطاب به ویسکرمی گفت: بیش از 10 جلسه در خدمت شما جناب آقای تقی پور و سایر دوستان بودم. شما ساعت ها موضوع را مطرح کردید. شما صبح به من گفتید که این موضوع نباید در جلسه علنی مطرح شود، اما الان می گویید در جلسه علنی مطرح شود. انشاءالله کار را در دستور کار قرار دهیم و می شود.

وی ادامه داد: شاید بیش از 10 جلسه کار محتوایی انجام شده و کار متوقف نشده است. بسیاری از وظایف در اختیار شورای عالی فضای مجازی است، بنابراین سرعت کشور کند نمی شود.» شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی قدرت کامل دارند و بسیار خوب کار کرده اند که آثار آن را می بینید. از آن، اما به خواست خدا، این امر علنی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید