شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897147

«محمود کریمی بیرانوند» در سومین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان 34 مصوبه ملی پیشنهاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در سومین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست آیت الله سید ابراهیم. رئیسی رئیس جمهور کشورمان 34 مصوبه ملی پیشنهاد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه هماهنگی و نظارت بر اجرای سیاست های اشتغال دولت را بر عهده دارد، در این مدت کلیه مصوبات دستگاه هایی که مسئولیت اجرایی در حوزه اشتغال داشتند به طور مکرر پیگیری شد. .

در ادامه این نشست طاها رمضانی مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت رفاه به تحلیل بازار کار و مقایسه نتایج بر اساس داده های مرکز آمار پرداخت.

وی با اشاره به ارزیابی اشتغال از چهار منظر مجری تامین اجتماعی، آمار بهزیستی و مرکز داده تصریح کرد: رسیدن به اشتغال مناسب در گرو عملکرد مبتنی بر اکوسیستم اشتغال ملی است.

«قاسم رستم پور» رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال نیز در این جلسه پیشرفت مصوبات گذشته را بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 «رفع موانع» و «حمایت» دو راهکار اصلی دولت در حوزه اشتغال زایی بود، دستیابی به اهداف تعیین شده در این دو محور را نسبت به سال 1400 قابل توجه دانست.

در این جلسه حاضرین به بیان نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود در خصوص مصوبات گذشته شورا و مصوبات آتی پرداختند.

کریمی بیرانوند نیز در جمع بندی مطالب ارائه شده اظهار داشت: تمامی اقدامات انجام شده مطابق با تئوری اکوسیستم ملی اشتغال است که یک نظریه کاملا علمی و راهکار خروج کشور از بحران تولید و اشتغال است.

دیدگاهتان را بنویسید